Az adott következtetésre a Deloitte tanácsadó cég az ágazat több ezer vezetőjének, illetve nagy számú fogyasztónak a megkérdezése alapján jutott. A legközvetlenebbül érezhető változás az lesz, hogy a különlegesen alacsony árakkal operáló diszkont áruházak – mint például az Aldi vagy a Lidl – keresettebbek lesznek a nagy volumenű családi bevásárlások céljára.
Ha a csökkenő vásárlőerő mellett valakinek mégis igénye lenne minőségi vagy egyedi termékekre, azt inkább megveszik a szaküzletekben. Az új idők további jele, hogy a vevő elkezdett nomád módjára vándorolni az egyes eladóhelyek között, és már korántsem rendezi a vásárlásait egy, megszokott helyen, mint tette azt korábban.
A Deloitte szakembere – a Die Welt által idézett nyilatkozatában – kijelentette, elmúltak azok az idők, amikor a bevásárlóközpontok nagy tételekben vásároltak és állítottak a polcaikra termékeket, amire a vevők szinte maguktól jöttek. A kiskereskedelemben már évek óta dúló, pusztító verseny az utóbbi hónapokban – ha lehet – még kiélezettebbé vált, mert a terjeszkedésnek immár a vevő zsugorodó pénztárcája is határt szab. Az AC Nielsen piackutató cég szerint Németországban immár a vásárlók ötöde állítja, hogy az élelmiszerekre kiadott pénz után semmi sem marad a családi kasszában a hónap végére. A díszes és gazdag kínálattal operáló élmény-bevásárlóközpontok az adott helyzetben könnyen eltűnhetnek a látképből, mert a névtelen termékeket kínáló, különlegesen olcsó eladóhelyek válnak keresettebbé. A gyérülő vásárlóerő miatt az árak emelése irányába nincs mozgásterük a nagyáruházaknak, ezért korántsem megy kivétel-számba, hogy a forgalom-arányos nyereség 3 százalékra zsugorodik. Az adott helyzetben a hűtőláncok működtetése is egyre nagyobb pénzügyi nehézségekbe ütközik, a járműflottát tankolásra immár központilag figyelt és ajánlott töltőállomásokhoz küldik, ahol néhány centes megtakarítás remélhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.