A német mérnökkamara (VDI) becslése szerint a Kínában termelő tevékenységet folytató 1600 német vállalat közül minden ötödikre vonatkozhat ez a megállapítás, mindamellett pontos számok nem ismeretesek.
A Tagesspiegel am Sonntag című lapban a PriceWaterhouse-Coopers (PWC) szakértője arra mutatott rá, hogy a termelés költségeinek emelkedése miatt sok német vállalat olcsóbb országokba helyezi át a termelést, például Bangladesbe, Indiába, vagy Kazahsztánba, vagy vissza Németországba. De maguk a kínai cégek is kezdik kihelyezni az egyszerűbb termékek gyártását külföldre: aki például csak egyszerű pólókat gyárt, az inkább Vietnamba, vagy valamelyik afrikai országba települ.
Ugyanakkor a Deloitte tanácsadó cég szakértője rámutatott, hogy elsősorban azok a német cégek hagyják el Kínát, amelyek pusztán a költségeket vették figyelembe, amikor letelepedtek az ázsiai országban. Ez elsősorban a fogyasztási, illetve a ruházati cikkeket előállító vállalatokra vonatkozik. De az értékesebb cikkeket gyártó cégeknek is érdemes elgondolkodni azon, hogy hosszú távon maradjanak-e Kínában, hiszen ha a minőség nem megfelelő, akkor az árt a vállalat hírnevének. A Deloitte sok esetben azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy térjenek vissza Németországba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.