Az egyik hazai játékbolthálózatot üzemeltető cég online kérdőívét kitöltő több mint ezer fő 42 százaléka társasjátékot, 38 százaléka építőjátékot, 33 százaléka ügyességi játékot venne, míg 20 százalék legszívesebben szerepjátékra költene. Egy válaszadó többféle kategóriát is bejelölhetett. A húsvéti ajándékok között várhatóan kevés műszaki termék lesz, a mobiltelefon, táblagép kategóriát csak 15 százalék jelölte be.
A szülők, rokonok 16 százaléka 1-2 ezer forintot, 25 százaléka 5000 forint feletti összeget szán ajándékra egy-egy gyerek esetében. A legtöbben (44 százalék) 2-5000 forint közötti összeget jelöltek meg.
A K&H tapasztalatai szerint az ünnepek előtt megnő az online bankkártya-használatok száma, és ezt a felmérés is alátámasztja: a megkérdezettek 64 százaléka nyilatkozott úgy idén, hogy webshopon keresztül vesz húsvéti ajándékot.
Úgy tűnik, kezd visszaszorulni a locsolópénz, és a többség inkább csokoládét adna ajándékba a gyerekeknek.
A K&H két évvel ezelőtt mérte fel a szülők nyilatkozatai alapján, hogy mennyi locsolópénzre számíthatnak a fiúk. Az akkori eredmény szerint, míg egy idegen kisgyerek legalább 50 és legfeljebb 200 forintot kap, addig a rokon gyerekekkel bőkezűbben bánnak a család hölgy tagjai. Az általános vélemény szerint legalább ötszáz - ezer forintot „illik” adni a rokongyerekeknek. De napjainkban akár több ezer forintot is kaphat a fiatal locsolópénzként.
Az internetes fórumokon rendszeres téma húsvét környékén az is, hogy mire fordítják a gyerekek ezt a pénzt. Van, akinél vásári körhintázásra költik a megszerzett összeget, de olyan is akadt, ahol egy bicikli is kijött az „összelocsolkodott” pénzből. A gyerekek úgy érzik, mivel „megdolgoztak” a pénzért, annak elköltéséről is ők dönthetnek.
„Ahol nagyobb összeget kapnak a fiúk, ott érdemes javasolni a szülőknek, hogy a hirtelen jött pénz elköltését előbb tervezze meg a fiatal. Ha esetleg van olyan dolog, például egy bicikli vagy egy videójáték, amit már régóta szeretne, akkor előbb nézzen utána az áraknak, hogyan juthat hozzá ár/érték arányban a legjobb ajánlathoz. Az ünnepek előtt és után is például a webáruházak számos akciót hirdetnek, ha a szülők segítenek a rendelésben, együtt, online is megvehetik a vágyott tárgyat” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő zsűritagja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.