A Magyar Telekom minden főbb pénzügyi soron jobb eredményt ért el a 2019 azonos időszakában látotthoz és a hét elején publikált elemzői konszenzushoz képest is.
A távközlési vállalat árbevétele a szeptember végén zárult periódusban 167,6 milliárd forint lett,
hárommilliárd forinttal magasabb a tavalyi bázisnál és bő fél százalékkal magasabb a részvényelemzők által becsült szintnél is.
A nettó eredmény soron még ennél is kedvezőbb teljesítményt, 18,6 milliárd forintot értek el, ami 57 százalékot meghaladó növekedés a bázisidőszakhoz mérten. Az első kilenc hónapot nézve a nyereség 30,5 milliárd forint volt, ez a vártnál jóval magasabb negyedéves profit ellenére is 3,7 százalékkal elmarad a tavalyi első kilenc hónap eredményétől.
Kiemelték, hogy az egy előfizetőre jutó átlagos mobil-adatforgalom 40 százalékkal nőtt a tárgyidőszakban. Ez támogatóan hatott a mobiladat-bevételek alakulására,
ez 10,4 százalékkal bővült, elsősorban a lakossági ügyfelektől tapasztaltak erős keresletélénkülést.
A széles sávú kiskereskedelmi bevételek pedig 10,8 százalékkal voltak magasabbak, mert a szolgáltató folytatta optikai hálózatának kiterjesztését. Három lezárt negyedév után azonban nincs újabb iránymutatás az idei üzleti év eredményei után fizetendő osztalékról. Ennek kapcsán elemzők egy része úgy vélekedik, hogy legkésőbb jövő februárban, a negyedik negyedéves beszámoló közzétételekor ismerhetnek meg részleteket a részvényesek. A vállalattól a szakértők kiszámítható és az eredményességet követő osztalékpolitika meghirdetését várják.
A korábbi tendenciák alapján nem meglepő, hogy július és szeptember között a hangalapú kiskereskedelmi bevételek ismét, kicsivel 31 milliárd forint alá csökkentek, ami éves alapon 5,4 százalékos visszaesés. A Magyar Telekom kurzusán érezhető volt, hogy a negyedéves beszámoló közzététele előtt a kivárásra rendezkedtek be a befektetők. Az árfolyam alacsony forgalom mellett oldalazott és végül 355 forinton zárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.