Újratőkésíti a Pécsi Sörfőzde Zrt.-t (PS) többségi részvényese, az osztrák Ottakringer Holding AG (OH). Az anyacég első lépésként hárommilliós euró körüli feltőkésítés mellett döntött, ez a működő tőke javításához egy 325 millió forintos hosszú lejáratú anyavállalati hitelt jelent, a saját tőkét pedig minimum 506 millió forinttal növelik a részvényesek. A konszolidációt nem lehet tovább halasztani, mert a PS 2007-es eredménye minden eddigit alulmúlt, a cég 789 millió forintos veszteséggel zárta az évet. A tervek szerint akár már 2010-ben nyereséges lehet a társaság, amely teljes átalakításba fogott.
„Új időszámításba kezdtünk, és mindent megteszünk, hogy megmentsük a sörfőzdét” – mondja a Világgazdaságnak Wenckheim István, a PS tulajdonosi képviselője, aki szerint már tisztán látható, milyen intézkedéseket kell annak érdekében hozni, hogy a PS újra nyereséges legyen, és legfőbb termékük, a Szalon újra méltó piaci részesedést érjen el. „A 2008-as év konszolidációs évnek tekintendő, egy teljesen új vezetés alatt, lecseréltük a gazdasági, a kereskedelmi igazgatót, van új termelési és logisztikai vezetőnk, és hamarosan beáll a csapatba az új marketingvezető is” – tájékoztatott Wenckheim István. A sörfőzde utoljára 2002-ben volt nyereséges, azóta folyamatosan nőtt a veszteség. A cég ingatlanjain és telephelyein lévő jelzáloghitel megközelíti a hárommil-liárd forintot, ez azonban Thomas Traser cégvezető-pénzügyi igazgató szerint nem okoz gondot, a banki finanszírozás csökkentését egyelőre nem tervezi a társaság. A PS vezetését az év elején azután mentette fel az osztrák tulajdonos, hogy 2007 végén nyilvánvalóvá vált, rossz irányba halad a cég, és a veszteség gyors beavatkozás nélkül meghaladta volna az egymilliárd forintot. A legfőbb problémát a tulajdonosok és cégvezetők eltérő gondolkodása okozta, vagyis hogy a kereskedelmi – private label – márkákra, vagy a hagyományos márkákra építsék a termelést, valamint eltérő véleményük volt arról is, hogy hosszú távon mi legyen a PS optimális márkatermék-stratégiája.
Tavaly az éves termelés majdnem 65 százalékát a kereskedelmi márkát adták, ezt a volument akarják a következő öt évben egyensúlyba hozni a sörfőzde hagyományos termékeivel, ugyanis hosszabb távon ez hozhat stabilitást – mondta Thomas Traser. A kereskedelmi termékek volumenének csökkentésével időt és pénz takarít meg a cég, mert a több mint húsz ilyen termék külön-külön főzése jelentős időt vitt el a termeléstechnológia gyakori átállása miatt.
„A 2007-es negatív eredményt jelentős mértékben befolyásolta a vállalati fix költségek mértéke, valamint a termékportfólió nem optimális kezelése. Az eredmény javulása érdekében racionalizáljuk a fix költségeket, ez azonban nem von maga után jelentős létszámleépítést, valamint szigorú költséggazdálkodást vezettünk be” – tette hozzá Thomas Traser. A változó költségek közül a logisztikai kiadások terén takarít meg a PS azzal, hogy 230 millió forintos beruházással jelentősen bővíti pécsi depóját.
A kedvező változások már látszanak, az első negyedév eredménye a 2007-hez képest egy 40 százalékos javulást mutat, a sörfőzde tartozásait az elmúlt fél évben 500 millió forinttal sikerült csökkenteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.