A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a Nielsen piackutató Fogyasztói Bizalmi Indexe. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk - mutat rá a jelentés.
Továbbra is a vásárlási hajlandóság mutatja a legkedvezőbb képet, amit a közeljövőbeli személyes anyagi helyzet megítélése követ. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről nyilatkoztak a megkérdezettek leginkább borúlátóan. Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok.
Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek. Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7, júliusban pedig 12 százalék. Rossznak 37 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg augusztusban 49 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya a júliusi 7-ről most 6 százalékra változott.
Fogyasztói Bizalmi Index
Forrás: Nielsen piackutató
(2009)
Február 45
Március 37
Április 40
Május 40
Június 45
Július 48
Augusztus 48
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.