BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Messze még a Kánaán: hogyan látják a magyarok az árakat?

Az idei legmagasabb, 48 pontos júliusi szinten maradt augusztusban a Fogyasztói Bizalmi Index, a Nielsen piackutató vállalat havi mutatója. Az országos, 48 pontos átlaghoz képest kiemelkedik a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb jövedelműek 65 pontos Fogyasztói Bizalmi Indexe.

A márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javul a Nielsen piackutató Fogyasztói Bizalmi Indexe. Az egyaránt 48 pontos júliusi és augusztusi mutató azonban még mindig messze elmarad attól, amit optimistának nevezhetnénk - mutat rá a jelentés.

Továbbra is a vásárlási hajlandóság mutatja a legkedvezőbb képet, amit a közeljövőbeli személyes anyagi helyzet megítélése követ. Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről nyilatkoztak a megkérdezettek leginkább borúlátóan. Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok.

Az augusztusi, 48 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a legnagyobb jövedelműek mellett a budapestiek, valamint az egyetemet vagy főiskolát végzettek. Az index kiszámításának tényezői közül személyes anyagi helyzetét jónak látja a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 11 százaléka, míg májusban csak 7, júliusban pedig 12 százalék. Rossznak 37 százalék tartja saját pénzügyi kilátásait, szemben a márciusi 51 százalékkal.  Az előttünk álló tizenkét hónap során a hazai munkalehetőségekről a válaszadók 63 százaléka mondta a márciusi mélypontkor azt, hogy rosszak, míg augusztusban  49 százalék. A „jó” véleményt képviselők aránya a júliusi 7-ről most 6 százalékra változott. 

Fogyasztói Bizalmi Index
Forrás: Nielsen piackutató
(2009)
Február    45
Március    37
Április      40
Május       40
Június       45
Július        48
Augusztus 48 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.