BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mire készül a TV2?

Nehéz idei első fél éven van túl a TV2: bár a tévécsatorna közönségaránya gyakorlatilag nem változott a tavalyi hasonló időszakhoz és az RTL Klub adataihoz képest, az értékesített reklámideje 20 százalékkal csökkent, miközben legfőbb versenytársáé tíz százalékkal nőtt ugyanebben a periódusban – hangzott el a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján.

„A TV2 kereskedelmi eredményei az elmúlt időszakban elmaradtak attól a szinttől, amelyet a nézettségi és egyéb mutatói alapján egyébként elérhetne” – jegyezte meg Steve Varcoe, a csatorna márciusban kinevezett kereskedelmi igazgatója, aki szerint tavalyhoz képest az idén további 5-10 százalékkal zsugorodhat a tévés piac.

A kereskedelmi adó a számára kedvezőtlen trendek megfordítása érdekében Television Value Indicators (TVI) néven egy új, ingyenesen elérhető, objektív mérőszámokon alapuló információs platformot vezet be, amelynek egyik célja, hogy objektív és komplex képet nyújtson a reklámozók felé magáról a piacról, egyben növekedési pályára állítsa azt, a másik pedig az, hogy ezen belül a TV2 előnyeit és erősségeit is kidomborítsa számukra. Mindezek által új hirdetőkre és nagyobb reklámbevételekre tennének szert. Steve Varcoe szerint ugyanis a nézettségi adatok ismerete szükséges, de önmagában nem elégséges feltétele annak, hogy az ügynökségek és a hirdetők valós képet kapjanak arról, hol érdemes a pénzüket elkölteni.

A TVI első körben három keresleti mérőszám alapján mutatja be heti szinten a tévékereskedelmi trendeket a reklámozók számára. A Brand Count az adott héten a tévében hirdetett márkák számát, a GRP Count a hirdetők által hetente vásárolt kontaktusszámokat, a Campaign Weight pedig az átlagos heti kampánysúlyokat adja meg GRP-alapon. A jövőben további mutatószámok bevezetését tervezik, valószínűleg bekerülnek majd a nettó reklámbevételek is a rendszerbe, és tervezik egy a termékelhelyezések hatékonyságára vonatkozó indikátor megjelentetését is.

Steve Varcoe a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy a kampányuk pozitív hatásai főként a jövő évben érződhetnek, ez év egészére vonatkozóan a TV2 reklámbevételei csökkenhetnek a tavalyi szinthez képest. Várakozásai szerint azonban a véghez vitt költségtakarékossági intézkedéseknek köszönhetően a társaság ebben az évben enyhe pozitív eredménnyel zárhat a 2010-es veszteség után.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.