BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ernst & Young: minden adott a sikerhez Magyarországon

Adottak a feltételek a szolgáltató központok sikeres működéséhez Magyarországon, a világszinten folyamatosan, évi akár tízmilliárd dollárral bővülő szektor így hazánkban is tovább növekedhet – mondta Pálszabó Tibor, a VI. Nemzetközi Szolgáltatóipari és Outsourcing Konferencián. Az Ernst & Young adópartnere hozzátette: töretlenül folytatódik az a trend, hogy a globális társaságok regionális vagy globális szolgáltató központokba szervezik ki tevékenységeik egy részét. Fontos, hogy Magyarország minél nagyobb szeletet hasítson ki magának ebből a tortából új központok létrejöttének, valamint a meglévők növekedésének elősegítésével.

„A szolgáltató központoknak leginkább a támogatási rendszer, az adózási környezet és a képzett magyar erőforrások miatt érdemes megjelenniük, illetve bővíteni tevékenységüket Magyarországon. Emellett hazánkban a közép-európai és nyugati nyelveket beszélők elérhetősége és a meglévő szaktudás - a lassan csökkenő költségelőny mellett is - hosszú távú előnyt biztosít a vállalatoknak” – mondta Pálszabó Tibor. Az Ernst & Young adópartnere hozzátette: a cég előrejelzései szerint folyamatos, akár globális szinten tízmilliárd dollár értékű éves növekedés várható a szektorban a következő időszakban.

Az Ernst & Young témával foglalkozó felmérése szerint világszintű trend a helyi pénzügyi és adózási erőforrások csökkentése, regionális, esetleg globális központokba való telepítése. A világ legnagyobb vállalatainál dolgozó adó- és pénzügyi vezetők nyolcvan százaléka úgy nyilatkozott, hogy cégük már végrehajtott, illetve tervez hasonló átszervezést. A kétszáz döntéshozó megkérdezésén alapuló tanulmány szerint a helyi szaktudáshoz való hozzáférés a legnagyobb kihívás a szolgáltató központok létesítése során, amelynek megoldására többségükben külső szolgáltatók segítségét veszik igénybe, lehetőleg regionális vagy globális szerződések alapján.

„A szakképzett munkaerő megtalálása és megtartása az egyik legnagyobb kihívás a szolgáltató központok számára, amelyre a magyar SZJA-rendszer számos adóhatékony megoldást kínál. A szektorban működő cégek számára fontos ezeknek a lehetőségeknek a felismerése és tudatos alkalmazása” – mutatott rá Pálszabó Tibor.

A szolgáltató központok térnyerésével párhuzamosan, belső felépítésük és az általuk ellátott feladat is egyre összetettebbé válik - mondta Buzás Dóra, az Ernst & Young Számviteli, Könyvviteli és Beszámolási üzletágának szenior menedzsere.

„Ma már nemcsak egy adott részfeladat ellátását bízzák a szolgáltató központokra, hanem akár összetett számviteli és ellenőrző funkciókat is helyi és globális szinten egyaránt. A komplexitás növekedésével azonban a központok által vállalt kockázatok is emelkednek” – mutatott rá Buzás Dóra.

Az Ernst & Young szakértője kiemelte: a pénzügyi, számviteli és adózási feladatok globális szinten való ellátása rendkívül sok előnnyel jár, veszélye azonban, hogy a nagy rendszerekben a cégek szem elől veszthetik a helyi határidőket és feladatokat. Ezek a problémák ráadásul sokszor csak utólag, például egy adóhatósági ellenőrzés során derülnek ki. Ezért is fontos, hogy a szolgáltató központok olyan szakértők segítségét vegyék igénybe, akik megfelelő tapasztalattal és háttérrel rendelkeznek a globális beszámolási feladatok helyi követelményekre fordításában – tette hozzá Buzás Dóra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.