Az elmúlt évi 200 millió forinttal szemben az idén 250 milliót biztosít a fővárosi önkormányzat a Budapesti Turisztikai Hivatalnak -- jelentette be Schiffer János főpolgármester-helyettes a BTH idei szakmai tevékenységét ismertető tegnapi prezentáción.
Ezenkívül a saját bevételek növekedésére is számítanak. Míg tavaly 240 millió forintot tett ki a hivatal bevétele, ezt a számot az idén 310 millióra kívánják emelni. A nyereséget a marketingtevékenység javítására fordítják -- mondta Fekete László, a hivatal igazgatója.
A gyakran hiányos és egymástól függetlenül begyűjtött információk helyett könnyen használható, átlátható, egységes információs rendszert kell kiépíteni -- tette hozzá. Nemcsak az előre meghirdetett programok népszerűsítése a fontos, hanem egy olyan imázst kell kialakítani, hogy a turisták bármelyik hónapban szívesen jöjjenek Budapestre, hiszen mindig találnak számukra megfelelő programot.
Mint elhangzott, kedvező tendencia, hogy az utóbbi időben ismét nő az érdeklődés a négy-öt napos városlátogatások iránt. A Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma tavaly 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez két és félszer fölülmúlta az országos növekedési ütemet.
A BTH által négy évvel ezelőtt bevezetett Budapest kártyából 2000-ben közel 40 százalékkal több fogyott, mint az előző évben. A kártyát tavaly 66 ezer turista választotta "idegenvezetőjéül". Az idén lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megnöveljék az eladott kártyák számát.
A hivatal ez évben növelni kívánja a fővárosban a nevezetességekre felhívó információs táblákat számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.