BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödő konkurencia

Magyarország számára eddig is és a jövőben is kiemelten fontos a német beutaztatás, így nem mindegy, hogy ott milyen marketingmunkát végeznek a szakemberek. Ma sajnos az látható, hogy a konkurencia egyre jobban erősödik, s Magyarország hátránya, ha még nem is érzékelhető, de növekszik. Emiatt növelni kellene a marketingre fordítható keretet a német nyelvterületen, így Németországban is -- vélekedik Róna Iván, aki jelenleg a magyarországi beutaztatással foglalkozó, berlini székhelyű Donau Travel Service ügyvezető igazgatója.

Bár Magyarország még mindig igen népszerű a keletnémet tartományok utazói körében, ám hazánknak egyre nagyobb konkurenciával kell megküzdenie -- vélekedik Róna Iván. A német utazókat egyrészt a vízparti üdülések vonzzák, ezért elsősorban a dél-európai, a török, a tunéziai és egyre inkább a bolgár tengerpart kínálata jelent erős konkurenciát. Másrészt a gyógyturizmus területén Csehország és Ausztria lesz erős versenytárs. Mindezek az országok egyre több pénzt költenek kínálatuk népszerűsítésére, s Magyarország számára egyre inkább komoly hátrányt jelent, hogy az utóbbi időben az országmarketing kissé háttérbe szorult.
Bár e témában több figyelmeztetés is elhangzott már szakemberek részéről, úgy tűnik, ezt ma még a turizmus irányításában nem veszik komolyan. Önmagában az, hogy a Széchenyi-terv keretében 25 milliárd forintot fordítanak az idegenforgalomra, kedvező, hiszen ez számos területen jelentős előrelépést jelent. Ám arra is gondolni kell, hogy a megépülő szállodákat, kongresszusi központokat, egyéb objektumokat meg kell tölteni vendéggel. S ehhez elengedhetetlen a marketingre fordítható keret megfelelő ütemű növelése, ráadásul a munkát időben kell elkezdeni. A Hunguest Hotels Rt. többségi tulajdonában lévő utazási vállalkozásnál végzett munka során -- amelynek feladata a magyar kínálat értékesítése -- tapasztalható, hogy a konkurens országok nagyságrendekkel többet költenek marketingre, mint hazánk, ráadásul igen agresszív marketingstratégiával dolgoznak. Ez már középtávon is negatív következményekkel járhat hazánk számára.
A német piac megdolgozása azért is nagyon fontos, hiszen az erős konkurencia mellett a németek egyre inkább árérzékenyek lesznek. Nem mindegy számukra, hogy milyen árért mit kapnak. S ez nem csak a szorosan vett idegenforgalmi szolgáltatásokat jelenti, hanem az ennél bővebb területeket is magában foglalja. Így például akik Magyarországon mozgásszervi betegségüket gyógyíttatnák, azok számára igen fontos a repülős utazás, hiszen a hosszadalmas buszozást nem bírják. Ugyanígy a nyugdíjas korosztály -- amely már 70 év feletti -- szintén szívesen jönne elő- és utószezonban a Balatonhoz, vagy az Alföldön található termálfürdőkbe. Ám e kör is igényli a repülőgép kényelmét. Ezért sürgető, hogy mielőbb lehetőség legyen a charterforgalom fogadására minél több gyógyhely közelében. Ehhez pedig fejlesztésekre lenne szükség. Erre annál inkább fel kell készülni -- véli a szakember --, hiszen Magyarország EU-csatlakozását követően -- mivel a helyi tb-támogatás nálunk is érvényes lesz e szolgáltatásokra -- a gyógyturizmus forgalmának megugrására kell számítani. Addigra pedig lépéselőnyben kellene lennünk. Már csak azért is, hiszen ma már e területen komoly versenytársnak számítanak azok az országok, ahova chartergépekkel el lehet jutni.
A tapasztalatok szerint egyébként a magyarországi szolgáltatások a turizmus területén megfelelnek a német igényeknek, ám az egyéb szolgáltatások területén tapasztalhatók kisebb-nagyobb hiányosságok. E körbe tartozik például a népszerű kirándulóhelyek, strandok, közlekedési eszközök tisztasága. Ezek egyszerű dolgok, ám a német vendég erre nagyon figyel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.