Bár a vásárlókedv világszerte lanyhul, a költséghatékony internetes kereskedelmi cégek mégis jó év elé nézhetnek - derül ki a Forrester Research legfrissebb felméréséből. A technológiai cégek piacát figyelő vállalkozás 2006-ra vonatkozó prognózisait ugyan némileg mérsékelte, de várakozásaik szerint az idei on-line forgalom világszerte meghaladhatja az általuk korábban becsült 32,5 milliárd dollárt.
A fogyasztás mértéke világviszonylatban átlagosan alig 2,3 százalékos növekedést mutatott tavaly, az idén pedig mindössze 1,7 százalékos bővülés várható - idézi a tanulmány az Európai Bizttság, az OECD és az IMF egybecsengő adatait. Indoklásuk szerint elsősorban a világpiaci helyzetből adódó tömeges elbocsátási hullám - és nem a terrortámadás - indokolja a mérséklődést. A kiadásaikat alaposabban megfontoló fogyasztók így egyre inkább rátalálhatnak az internetes portálok kedvező ajánlataira. A világhálón - a várakozások szerint - a személyi számítógép és a háztartási elektronika számíthat nagy érdeklődésre, de az autók és háztartási gépek hagyományos bolti vásárlásánál is hasznos kiegészítő szerepet játszhat az internet. A Forrester Research megállapítása szerint az on-line utazási irodák is rákényszerülnek az árcsökkentésre, ami tovább növelheti az internetes forgalmat. A korábbi veszteségek érvényesítésére tehát ezen a téren sem lesz lehetőség, ami a kisebb és csak on-line szolgáltatással foglalkozó cégek lemorzsolódásához vezethet. Ennek nyomán az idén még mérsékelt, jövőre azonban akár 57 százalékos on-line keresletnövekedést is reálisnak tart a Forrester Research. Ennek nyomán a szolgáltatók kínálata is bővülhet és a nagyobb mennyiségek meghozhatják a túlélők számára a várva várt nyereségszintet.
A hosszú távú jövedelmezőség feltételéül támasztja azonban az amerikai elemzőcég a költségek tudatos mérséklését. Megítélésük szerint ezen a téren a legtöbb on-line cég lemaradásokkal küszködik, ami többletkiadás mellett, a nem megfelelő minőség által számos vevő elvesztését is eredményezheti. A kínált áru raktározási és szállítási költségeihez ennek korrigálása érdekében különböző küszöbszámok léteznek: a szoftverletöltés a legkedvezőbb, itt ugyanis a nullát közelíti az ilyen jellegű ráfordítás, jegyek és katalógusok esetén is csak alig 2 százalékot tesz ki. A könnyen megrendelhető és kézbesíthető cikkeknél, így a ruházatnál és elektronikánál azonban már a küldemény árának 12 százalékát, a megrendelésenkénti árrésnek pedig 20 százalékát is kiteheti a kezelési költség. Egy bútor vagy háztartási gép - lévén nagy kezelésigényű - árának 12-23 százaléka, a rendelésenkénti árrésnek pedig akár 39-64 százaléka is raktározásra, illetve házhoz szállításra fordítódhat. A könyvek esetén rekordméretű, akár 80 százalék is lehet az árrés fajlagos költségaránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.