BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikeres alternatívok

Az olyan távközlési gerinchálózat-szolgáltatók, mint a WorldCom, a Global Crossing és a KPNQwest, bukásukkal a világpiaci válság középpontjába kerültek, és annak a figyelmeztető jeleként foghatók fel, hogy az amerikai és az európai alternatív társaságok még nem állnak szilárd talajon - véli a Pyramid Research. Az amerikai piackutató kiemeli, hogy a Merrill Lynch áprilisi lépése jelzésértékűnek tekinthető: a társaság ekkor döntött úgy, hogy nem ad elemzéseket az európai alternatív távközlési cégekről.

A Pyramid szerint a piaci helyzet nem olyan rossz, mint az az első pillantásra az összképből látszik. Bár az alternatív megoldásokat kínáló cégek száma csökkent és erejük fogyatkozott, néhány kedvező példa is akad. A piackutató külön felhívja a figyelmet arra is, hogy a piaci fölénnyel rendelkező óriások mellett nemcsak Nyugat-Európában, hanem a kontinens keleti régiójában is számos kisebb versenytárs élte túl az elmúlt időszak földrengését.

Az alternatívok előtt két választható üzleti stratégia áll: vagy megpróbálnak a kialakult árak alá kínálva agresszív módon piaci részesedést növelni, vagy a szolgáltatás minőségével és személyreszabottságával szállnak versenybe.

Az első megoldásnak köszönheti sikerét például a brit Easynet és a holland Bbned. Az Easynet a lehető legnehezebb utat járja, sikerrel, vagyis a lakossági távközlési piacon próbálja árversenybe hajszolni sokkal nagyobb vetélytársát. A cég jelenleg is a legolcsóbb szélessávú internetet kínálja szolgáltatási területén. Az üzleti modell szerint kimondottan nem akarja összekapcsolni különböző szolgáltatásait, hiszen tapasztalata szerint az ilyen csomagokra a kis és közepes vállalkozások nem vevők. Ehelyett modulokból igény szerint összeállítható a termékpalettája, tehát szükség esetén a kizárólag alapszolgáltatást választóknál a legolcsóbb tud lenni.

A holland Bbned viszont a szélessávú telefonos internetszolgáltatók szolgáltatójaként lépett fel. A háttérben meghúzódva, a márkanév ismertsége nélkül, gyakran a távközlés világán kívülről érkező viszonteladó partnereken keresztül jut el az ügyfelekhez. Az Easynettel szemben nem egyes körzetekre koncentrál, hanem országos hálózati hozzáférést kínál partnereinek.

Az ár helyett a szolgáltatás egyediségével vagy minőségével vette fel a versenyt az olasz E.Biscom. Az üzleti modell szerint nem érdemes próbálkozni az árversennyel, mert a nagy nemzeti cégek mögött olyan háttér van, amely hosszabb távon is engedi a veszteséges akciókat, vagy a keresztfinanszírozásokat. Az E.Biscom ezért inkább a ma kisebb piacnak számító netes szabványú adat-, hang- és videoátvitellel tört be üzleti ügyfeleinél. A cég ma is jó pénzügyi háttérrel bír.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.