Több mint ezer ügyfél csatlakozott a Westel Mobil Távközlési Rt. három hete bevezetett aktív mobilbankos szolgáltatásához. Ismeretes, hogy október 1-jével a Westel fejlesztésében Európa-szerte egyedülállónak bizonyuló új megoldás született a legfontosabb banki tranzakciók rugalmas, helytől független lebonyolítására. Az egyelőre csak az OTP Bank ügyfelei számára hozzáférhető, egy speciális SIM-kártya segítségével elérhető szolgáltatás széles körben teszi lehetővé a felhasználók számára a bankszámlájukkal és bankkártyájukkal kapcsolatos tranzakciók biztonságos és gyors lebonyolítását, vagy Domino-egyenlegeik feltöltését mobiltelefonjuk menüpontjainak segítségével. A Mobilbank szolgáltatáson keresztül a pénzintézetnél számlával bíró telefontulajdonosnak bárhol és bármikor lehetősége nyílik számlainformációk lekérdezésén túl aktív műveletek végzésére is.
A rendszer a már jól megszokott SMS-technológián alapszik, így annak működésbe állítása nem igényli költséges új készülék beszerzését. Az egyetlen szükséges módosítás a SIM-kártya egyszeri cseréje, melynek díja a december végéig tartó kedvezményes időszakban mindössze 500 forint. Ennek megtörténtével egy újonnan megjelenő menüpont jelzi telefonunk felkészültét a tranzakciók elindítására.
A mobilbank használatának elsajátítása nem igényel különösebb ismereteket, a funkciók kialakítása ugyanis a telefonunknál már megszokott menürendszerhez igazodik. Akár egyenleglekérdezésre, akár kártyalimit megadására készül valaki, a kívánt funkció pár egyszerű mozdulattal, bárhol és bármikor elérhető az arra jogosult személy számára. A már említett feladatok mellett a rendszer képes a számlaforgalom figyelemmel kísérésére, átutalási megbízások indítására, betét lekötésére, árfolyamok lekérdezésére is. A feltöltőkártyás ügyfelek pedig a mobilbankon keresztül - akár külföldről is - pillanatok alatt megnövelhetik kártyaegyenlegüket. Ez a szolgáltatás abban az esetben is elérhető, ha aktuálisan már egy üzenet küldésére sincs elegendő fedezet a telefonkártyán. A szolgáltatást a számlás előfizetéssel bíró ügyfelek is használhatják, annak segítségével ugyanis nemcsak saját, de bárki más kártyaegyenlege is feltölthető. Az egyes utasításokat telefonunk SMS útján juttatja el a bank számítógép-hálózatához, így a tranzakciók díjazása is ennek megfelelően alakul.
A személyes jelenlétet kizáró kommunikáció során a biztonság mindig elsőrendű kérdés. Különösen igaz ez abban az esetben, ha az általunk használt rendszer bankszámlánkkal kapcsolatos tranzakciók lebonyolítására is képes. Éppen ezért a fejlesztők kiemelt hangsúlyt helyeztek az információáramlás védelmére, elektronikus aláírással, többszörös titkosítással védve azt az illetéktelen behatolók támadásaitól.
Az egyedülálló szolgáltatás egyelőre csak a Mobilbank-előfizetéses OTP TeleBank-ügyfelek számára hozzáférhető, rövid időn belül azonban várhatóan a többi pénzintézet is elindítja majd saját szolgáltatását. Azoknak pedig, akiknek számlája ugyan már van, de mobiltelefonjuk még nincs, az OTP Bank most kedvezményes áron a rendszer kezelésére alkalmas SIM-kártyával ellátott telefont biztosít.
Mivel a most bemutatott SIM-toolkit alapú technológia Európában teljesen új, hosszas tapasztalatokról beszélni egyelőre nem lehet. Az érdeklődés azonban az előzetes felmérések alapján is meghatározó, a rendszer bevezetésének első három hete és az ez idő alatt a szolgáltatást megrendelő 1000 ügyfél is a várhatóan komolyabb figyelemről tanúskodik. (LGA)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.