BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Aktív mobilbankolás a Westeltől

Több mint ezer ügyfél csatlakozott a Westel Mobil Távközlési Rt. három hete bevezetett aktív mobilbankos szolgáltatásához. Ismeretes, hogy október 1-jével a Westel fejlesztésében Európa-szerte egyedülállónak bizonyuló új megoldás született a legfontosabb banki tranzakciók rugalmas, helytől független lebonyolítására. Az egyelőre csak az OTP Bank ügyfelei számára hozzáférhető, egy speciális SIM-kártya segítségével elérhető szolgáltatás széles körben teszi lehetővé a felhasználók számára a bankszámlájukkal és bankkártyájukkal kapcsolatos tranzakciók biztonságos és gyors lebonyolítását, vagy Domino-egyenlegeik feltöltését mobiltelefonjuk menüpontjainak segítségével. A Mobilbank szolgáltatáson keresztül a pénzintézetnél számlával bíró telefontulajdonosnak bárhol és bármikor lehetősége nyílik számlainformációk lekérdezésén túl aktív műveletek végzésére is.

A rendszer a már jól megszokott SMS-technológián alapszik, így annak működésbe állítása nem igényli költséges új készülék beszerzését. Az egyetlen szükséges módosítás a SIM-kártya egyszeri cseréje, melynek díja a december végéig tartó kedvezményes időszakban mindössze 500 forint. Ennek megtörténtével egy újonnan megjelenő menüpont jelzi telefonunk felkészültét a tranzakciók elindítására.

A mobilbank használatának elsajátítása nem igényel különösebb ismereteket, a funkciók kialakítása ugyanis a telefonunknál már megszokott menürendszerhez igazodik. Akár egyenleglekérdezésre, akár kártyalimit megadására készül valaki, a kívánt funkció pár egyszerű mozdulattal, bárhol és bármikor elérhető az arra jogosult személy számára. A már említett feladatok mellett a rendszer képes a számlaforgalom figyelemmel kísérésére, átutalási megbízások indítására, betét lekötésére, árfolyamok lekérdezésére is. A feltöltőkártyás ügyfelek pedig a mobilbankon keresztül - akár külföldről is - pillanatok alatt megnövelhetik kártyaegyenlegüket. Ez a szolgáltatás abban az esetben is elérhető, ha aktuálisan már egy üzenet küldésére sincs elegendő fedezet a telefonkártyán. A szolgáltatást a számlás előfizetéssel bíró ügyfelek is használhatják, annak segítségével ugyanis nemcsak saját, de bárki más kártyaegyenlege is feltölthető. Az egyes utasításokat telefonunk SMS útján juttatja el a bank számítógép-hálózatához, így a tranzakciók díjazása is ennek megfelelően alakul.

A személyes jelenlétet kizáró kommunikáció során a biztonság mindig elsőrendű kérdés. Különösen igaz ez abban az esetben, ha az általunk használt rendszer bankszámlánkkal kapcsolatos tranzakciók lebonyolítására is képes. Éppen ezért a fejlesztők kiemelt hangsúlyt helyeztek az információáramlás védelmére, elektronikus aláírással, többszörös titkosítással védve azt az illetéktelen behatolók támadásaitól.

Az egyedülálló szolgáltatás egyelőre csak a Mobilbank-előfizetéses OTP TeleBank-ügyfelek számára hozzáférhető, rövid időn belül azonban várhatóan a többi pénzintézet is elindítja majd saját szolgáltatását. Azoknak pedig, akiknek számlája ugyan már van, de mobiltelefonjuk még nincs, az OTP Bank most kedvezményes áron a rendszer kezelésére alkalmas SIM-kártyával ellátott telefont biztosít.

Mivel a most bemutatott SIM-toolkit alapú technológia Európában teljesen új, hosszas tapasztalatokról beszélni egyelőre nem lehet. Az érdeklődés azonban az előzetes felmérések alapján is meghatározó, a rendszer bevezetésének első három hete és az ez idő alatt a szolgáltatást megrendelő 1000 ügyfél is a várhatóan komolyabb figyelemről tanúskodik. (LGA)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.