BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyomuló nyomtatók

Néhány éve szakértők még a papírmentes iroda eljövetelét prognosztizálták, a legújabb kutatások viszont rácáfolni látszanak a korábbi jövőképre. Az elmúlt hét év során megháromszorozódott az irodai papírfelhasználás, és 40 százalékkal nőtt az irodai nyomtatási igény - többek között ez derül ki abból a felmérésből, amely a japán Oki európai leányvállalatának megrendelésére készült a kontinens nyomtatópiacáról.

A felmérésben egyfelől információtechnológiai beszerzési igazgatókat, másfelől végfelhasználóként vezető menedzsereket szólaltattak meg.

Az it-döntéshozók véleménye, hogy a nyomtatók működését nagy technikai hibaszázalék és magas üzemi költség jellemzi. Szerintük "a nyomtatók jelentik a gyenge láncszemet az információs technológia rendszerében", valamint: "csak elvégzik a feladatukat, és itt véget is ér a dolog". Ezzel szemben a végfelhasználók elismerték a nyomtatók alapvető szerepét munkájuk sikerében: "Olyanok számunkra, mint a kenyér meg a víz. Minden megállna nélkülük." Ez a véleménykülönbség a nyomtatóipar egyensúlyának nagyfokú érzékenységét mutatja, különösen, hogy a termékek költségvonzatai, minősége nem kellőképpen ismert, vagy nincs megfelelően kommunikálva. Sok felhasználó olyan "jövőbeni elvárásokról" beszélt, amelyek már a jelenben is megtalálhatóak.

Az irodai nyomtatók esetében a válaszadók pontosan meghatározták igényeiket: a nyomtató legyen felhasználóbarát, megbízható, gyors, költségkímélő, színhelypontos és teherbíró.

A nyomtatás jövőjét illetően a beszámoló számos különbségre világított rá a különböző piacok tekintetében, ami az üzleti kommunikáció segítésére van. A "papírmentes" irodával kapcsolatban Európa megosztott. Németország hisz a megvalósíthatóságban, amit az elektronikus dokumentumkezelés tenne lehetővé. Ezzel szemben brit és dél-európai vélemények szerint "mérföldekre vagyunk a nyomtatás kiküszöbölésétől".

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.