BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Férfifölény a mobilozásban

A mobiltelefonok megjelenése és viharos gyorsasággal való elterjedése óta már nem igaz a tétel, miszerint a nők többet beszélnek, mint a férfiak. Ezt alátámasztja a brit Guardian és az ICM piackutató intézet felmérése is, amiből az is kiderül, hogy a maroktelefon már régen nem csak a tinédzsereknél áll a népszerűségi lista élén. Előszeretettel használják a negyvenesek, ötvenesek is - nagyjából ugyanannyian, mint a 18-24 éves korosztály, azaz 79-80 százalék körül -, sőt a 65 éven felüliek több mint 40 százalékának van mobilja. Ugyanakkor az is megállapítható, hogy a fiatalok legalább kétszer annyit használják készüléküket, mint az idősebb generáció tagjai.

Az ICM a felmérést november első napjaiban készítette, egy véletlenszerűen kiválasztott, több mint ezerfős minta alapján. Telefoninterjúkat készítettek szerte Nagy-Britanniában, minden korosztályból.

A felmérés adatai szerint a rádiótelefonnal rendelkező brit férfiak - az összes hímnemű alattvaló 70 százaléka - egy átlagos napon több mint egy órát beszél készülékén. Egy másik beszédes adat: egy átlagos férfi napi 66 percet tölt telefonálással (vezetékes vagy mobilkészüléken), míg a nők 53-at. A gyengébb nem 67 százaléka bír maroktelefonnal, s érdekes módon amióta van, kevesebbet beszélnek (a korábbi átlag 63 perc volt). A férfiak és nők közötti különbséget a szakemberek egyebek mellett annak tulajdonítják, hogy a férfiak szeretnek technikai újdonságokkal "szórakozni", míg a nők sokkal költségtudatosabbak, és jobban ügyelnek arra, hogy ne csináljanak nagy telefonszámlát. (Hány magyar férfi kap most a fejéhez?) A társadalmi és vagyoni helyzet meghatározó a mobilhasználatban: a felső társadalmi osztályokban a mobilok elterjedtsége 80, míg az alsóbb néprétegeknél 51 százalék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.