BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálózatos jövőt várnak a futurológusok

A világ legnagyobb vállalatai nem fordítanak megfelelő hangsúlyt a jövő feltérképezésére - állítja a Global Future Forum (GFF) legfrissebb tanulmányának eredményeire hivatkozva. Az amerikai Fortune magazin éves bevétel alapján öszszeállított globális rangsorának élmezőnyét felmérő tanulmány szerint a vállalatvezetők többsége elismeri, hogy nem tud hatékonyan lépést tartani a változásokkal. A GFF legfontosabb támogatójának számító amerikai gyökerű Unisys a felmérés alapján hangsúlyozta, hogy a cégnek elsősorban a technológiai fejlődés következményeként állandó változásban kell lennie.

Erre utal, hogy a Unisys elsősorban hardvergyártóként indult, de Kelet-Európán belül bevételének 75 százalékát ma már szolgáltatásokból szerzi - mondta Kurt Plattner, a cég regionális igazgatója. A társaság a GFF adatgyűjtései alapján készült felmérésekből próbálja előre modellezni a várható piaci változásokat.

A világ vezető jövőkutató szakembereitől és piaci elemzőitől kapott válaszokat összegezve a GFF úgy véli, hogy azok a "felelősségteljes kapitalizmus" kialakulására számítanak a következő öt évben. Ennek alapján a piacra lépést a kormányzatok alapvetően nem fogják korlátozni, feladatuk egyre inkább a játékszabályok feletti őrködés lesz. A folyamat fel fogja erősíteni az iparágakon belüli konszolidációs hullámot, és mindenhol néhány nagyméretű szolgáltatótársaság fogja birtokolni a piac meghatározó részét. Ezek a nagy vállalati szervezetek nem a hagyományos értelemben vett modell szerint fognak működni, hanem a beszállítók, a szerződéses partnerek és más szövetséges cégek hálózatainak összefogóiként.

Az üzleti életben a mainál is sokkal nagyobb szerepet kapnak az ügyfelek igényei, a cégek ennek megfelelően teljesen át fogják alakítani működésüket. A társaságok és márkák iránt tanúsított vásárlói, illetve előfizetői hűség a minimálisra fog csökkenni, a szolgáltatócégek közötti váltás mindennapossá válik.

A szakemberek a technológiai fejlődés legfőbb hátulütőjeként értékelik, hogy a fogyasztók az automatizált, személytelen piactereket várhatóan egyre zavaróbbnak tartják majd. Véleményük szerint a második legnagyobb problémát az elektronikus bűnözés jelenti, mely beszűkíti a fogyasztók személyes adatainak kezelési lehetőségeit. Az üzleti szféra arra számít, hogy a következő években a kormányzatok erős szabályozói védelem alá helyezik a fogyasztók személyes adatait, melyeket kizárólag csak akkor lehet majd felhasználni, ha arra külön engedélyt adnak. Meglehetősen borúlátók a jövőkutatók az online reklámozási lehetőségeket tekintve is, ennek jövőbeni fejlődését szerintük gátolni fogja, hogy a fogyasztók minden lehetséges eszközt bevetnek a hirdetések elkerülése érdekében.

A jövőt taglaló kérdésekre adott válaszok közül kiemelkedik, hogy a megkérdezettek 64 százaléka úgy véli, a fogyasztók nem az interneten vagy a mobiltelefonon keresztül, hanem a hagyományos ügyfélszolgálati irodákban fogják intézni üzleti ügyeiket. A válaszadók 53 százaléka szerint az összetettebb vásárlásoknál nem fognak automatizált szoftvereket felhasználni. Nagy az egyetértés abban is, hogy az online marketingüzeneteket a célközönség szűrni és ha kell, blokkolni fogja. (TZ)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.