BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisvállalkozás - nagy piac

Az európai mobilszolgáltatók a jövőben a kis- és középvállalkozásokra összpontosítják figyelmüket. Ez a piaci szegmens a Pyramid Research jelentése szerint még rengeteg lehetőséget rejt magában a mennyiségi növekedést és a profitkilátásokat tekintve egyaránt.

A mobilszolgáltatók eddig mintha kissé elhanyagolták volna a kis- és középvállalkozásokat, s figyelmüket inkább a magánfelhasználókra összpontosították. A kereslet csökkenésének tükrében azonban a jövőben komoly erőfeszítéseket tesznek ennek a piaci szegmensnek a megnyerésére - írja jelentésében a Pyramid Research. A brit kutatók előrejelzései szerint a kis- és közepes vállalatok (kkv) beszerzései a 2001. évi 15 milliárd dollárról várhatóan 33 milliárdra emelkednek 2007-ben, s ez azt jelenti, hogy a mobiltelefon-piac 77 százaléka jut majd rájuk.

Nyugat-Európában a vállalkozások közel 99 százaléka sorolható a kkv-kategóriába, s a mobilszolgáltatóknak ezt messzemenően figyelembe kell venniük. Speciális, a vállalatok igényeihez idomuló alkalmazásokat kell kínálniuk, amilyen például a távolról való hozzáférés vagy a menedzsment munkáját segítő információszolgáltatás.

A téma azért is időszerű - állapítják meg a kutatók -, mert a kis- és középvállalkozásoké nemcsak a leggyorsabban bővülő piacnak számít Nyugat-Európában, hanem egyike a legjövedelmezőbbeknek is. A jelenlegi tarifákból kiindulva egy kkv átlagos előfizetői mobilszámlája havi 59 dollár körüli, ez 70 százalékkal több, mint a magánszemélyeké.

A jelentés főként a brit jellegzetességeket elemzi, mivel ma ez az egyik legversenyképesebb piac. A kkv-k mobilszolgáltatások iránti igénye várhatóan 7,1 milliárd dollárra emelkedik a 2001. évi 3,5 milliárdról, vagyis a mobilcégek ügyfeleinek közel 80 százaléka lesz kis- vagy közepes vállalat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.