BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassú növésben a hazai CRM-piac

Jelenleg a közepes és nagyvállala-tok 70 százaléka még az internet statikus fejlesztési fázisában található: információs oldalakkal, a vállalat elérését lehetővé tevő e-mail címmel, illetve általános termék- és szolgáltatásinformációs oldallal rendelkeznek.

A rendszeres frissítést igénylő aktuális termékinformációkat a vállalatok 44 százaléka teszi lehetővé az ügyfelei számára az interneten keresztül. A sajtóközlemények megjelentetésének lehetőségével azonban a megkérdezettek csupán 18 százaléka él. Az interaktív ügyfélkapcsolati rendszert a szóban forgó céges kör 16 százaléka alkalmazza.

Ezek a megállapítások abból a felmérésből derülnek ki, amelyet a GKI Gazdaságkutató Rt. végzett a Westel Rt.-vel a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködve a múlt év végén a magyarországi ügyfélkapcsolat-menedzsment CRM- és a döntéstámogatási szoftverpiacról és annak hardverigényéről. A felmérés a KSH adatbázisa alapján az 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató jogi és nem jogi személyiségű társaságokra terjedt ki.

A vállalatok manapság legnagyobb arányban a riportok és jelentések készítését szolgáló alkalmazásokat használnak. A közép- és nagyvállalatok 20 százaléka rendelkezik ilyen megoldásokkal, de az adattárházak ennél lényegesen alacsonyabb elterjedtsége jelzi, hogy a jelenlegi lekérdezések kismértékben épülnek integrált adatbázisokra.

A felmérésbe bevont cégek körében - iparágtól függően - 4-17 százalékos arányban az analitikus CRM-alkalmazások a leginkább elterjedtebbek. A kiemelt iparágak közül az ingatlanügyletek és gazdasági szolgáltatások területei, az energiaszolgáltatóknál és a feldolgozóiparban jellemző az analitikus CRM valamely elemének alkalmazása. Az erre épülő operatív CRM-megoldások az energiaszektorban követik legjobban az analitikus CRM jelenlétét.

A kollaboratív CRM alapjai a gazdasági szolgáltatások területén és energiaszektorban vannak meg - bár az ezekben az ágazatokban tevékenykedő vállalatok körében is alacsony -, mindössze 6 százalék arányban.





Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.