A videorekorder 70-es évekbeli megjelenése óta mindennapossá vált az elektronikai üzletekben. Azóta a fogyasztók számára teljesen megszokottá vált a készülék műsoros program másolási célú használata. Sokan biztosak is ennek jogosultságában. Az amerikai legfelsőbb bíróság 1984-ben a Betamax-ügyben még úgy döntött, hogy a magánhasználatra rögzített televíziós programok nem sértik a másolási védelmet. A bíróság határozata azonban ma már nem tűnik ennyire egyértelműnek. Amikor ugyanis a videomagnót felváltja a rögzítésre ugyancsak alkalmas merevlemezes egység, amelynek segítségével ráadásul a másolat éppen olyan jó minőségű lesz, mint az eredeti, az internet révén pedig kíváncsi tömegek sokaságához juthat el a film, megkérdőjeleződik a közel 20 évvel ezelőtt meghozott döntés. A rögzítésre való jogosultság ugyanis szinte már egyet jelent a hivatalos engedéllyel való lopással.
Miután a lemeztársaságok jogi úton legyőzték a Napster zene-csereprogramot, a médiatársaságok is kezdték megvédeni televíziós programjaikat.
A Viacom- és a Disney-birodalom például azzal próbálkozik, hogy különböző kódokat illeszt a továbbítandó programjeleibe. Ezen kódok által a sugárzók képesek lehetnek arra, hogy megvédjék bizonyos műsoraikat a másolástól és a digitális hálózatokon történő terjesztéstől.
A Philips, a Sony és a Panasonic nemrégiben megállapodott az AOL Time Warner kábelrészlegével, a Time Warner Cable-lel és a Cox Communicationsszel. Az egyezség értelmében a legmegszokottabb televíziós show-k szabadon másolható kategóriába kerülnének, míg a fizetős televíziókon (például az HBO-on Showtime-on) futó programokat az egyszer másolható kategóriába sorolnák, amelynek további mennyiségi terjesztése már tilos lenne. Továbbá olyan műsorszámokat is megjelölnének, amelyeket egyáltalán nem lehetne másolni.
A szórakoztatóipar megavállalatai azonban éppen a műsorok digitális másolását és hálózaton keresztüli terjesztését tűzték ki célul. A Sony, a Hewlett-Packard és a Microsoft a Las Vegas-i elektronikai show-n bemutatott koncepciója szerint a fogyasztó rögzíteni tudja a televíziójáról a kiválasztott műsorszámot egy merevlemezt tartalmazó egységre, amelyet otthonában - a készülékeit összekapcsoló digitális hálózaton keresztül - bármely televízión megnézhet. Sőt az adás azokon a helyeken is láthatóvá válik, amelyet az interneten keresztül tudnak más hálózatokkal összekapcsolni. A szórakoztatóipari vállalkozások tervei rémálomként jelennek meg a médiatársaság jövőképében, akiket mindez arra késztethet, hogy értékes műsoraikat fizetős csatornákon sugározzák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.