BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az év informatikai menedzserei

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) az idén is díjazta a szakma kimagasló teljesítményt nyújtó menedzsereit. A vezetői kvalitásokat szimbolizáló - vándordíjként funkcionáló - karmesterpálcát, valamint a Gyurós Tibor-díjat, az év informatikai menedzsere elismeréssel együtt járó, fémbe vésett oklevelet Vityi Péternek, a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójának ítélte oda. Az év fiatal informatikai menedzsere - 2002 címet dr. Czinege László, a Hewlett-Packard Magyarország Kft. részlegigazgatója nyerte el.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) 1997 óta jutalmazza az előző év legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó informatikai menedzsereit. A múlt évtől kezdődően a díj - a szövetség néhai elnökének tiszteletére - Gyurós Tibor-díjként kerül az adott év kiválasztottjához. A bírálóbizottság tagjai a jelöltek elmúlt évi munkája alapján vizsgálják, hogy az adott menedzser tevékenységével milyen mértékben járult hozzá a hazai informatika fejlődéséhez.

A pályázati felhívás alapján az IVSZ-hez 34 jelölés érkezett. A díjkiosztó ünnepségre március 6-án került sor a Novotel Budapest Centrumban. A díjakat Magyar Bálint oktatási miniszter úr nyújtotta át.



A díjazottak



Vityi Péter a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaként felelős a piacvezető multinacionális szoftvergyártó cég magyarországi értékesítési tevékenységéért, dinamikus növekedéséért és profitábilis működéséért. Első számú vezetőként feladata az otthoni és vállalati felhasználói kör számára történő Microsoft-termék és

-megoldás értékesítését végző 80 fős vállalati szervezet irányítása, hatékony fejlesztése.

Vityi Péter hat és fél éven keresztül kereskedelmi igazgatóként dolgozott a Microsoft Magyarország Kft.-nél, amikor a szoftvercégnél töltött pályafutásának jelentős állomásához érkezett: 2001. február 1-jével kinevezték ügyvezető igazgatónak, feladatául kapta a Microsoft magyarországi leányvállalatának teljes körű vezetését. Azóta is felügyeli a kereskedelmi csoportok - nagy-, illetve kis- és középvállalat - tevékenységét, a szolgáltatások működését, valamint a marketingterületet. A Microsoftban a leányvállalatok irányítása egypontos: a regionális szervezetek nem mátrixrendszerű irányítási jogkörrel, csupán szakmai konzultációs jogosítvánnyal rendelkeznek, ezért a különböző üzletegységek szakmai irányítása teljes mértékben az ügyvezető igazgató feladata.

A nagyvállalati területen tavaly kiemelt célként fogalmazódott meg a hosszú távú szerződések arányának, illetve a szervertermékek piaci részesedésének növelése. Ennek érdekében új szervezeti és ösztönzési rendszert vezettek be.

A középvállalati területen a fő hangsúly a kereskedelmi tevékenység folyamatos fejlesztése, mely a viszonteladói hálózat és a telesales-tevékenység erősítéséből, valamint új szoftverlicencelési formák meghonosításából áll.

A marketing területén a leghangsúlyosabb feladat a felhasználók folyamatos tájékoztatása, melynek ki kell terjednie egyrészt a nagyvállalati döntéshozókra, az informatikai szakemberekre, a fejlesztőkre, a partnercégekben dolgozó kereskedelmi munkatársakra, másrészt a kisvállalatok, a vállalkozások döntéshozóira, valamint a fogyasztókra. A Microsoft a 2002-es évben 15, 500 résztvevős vagy annál nagyobb konferenciát - közte a felhasználók által Magyarországon az informatikai cégek között legjobbnak ítélt TechNet szemináriumsorozatot -, 50-nél több szakmai rendezvényt szervezett ezen különböző felhasználóknak és partnereknek, több ezer információs CD-t és kiadványt juttatott el vállalatokhoz.

A szolgáltatási üzletág feladata két fő tevékenységre bomlik, konzultációra, illetve terméktámogatásra. A konzultáció elsősorban a nagyvállalati területen felhasznált Microsoft-technológiák bevezetésére koncentrál, ebből is kiemelten az új fejlesztések implementációjára, segítve ezzel egy-egy új termék piaci elfogadtatásának folyamatát. 2002-ben például a mobiltechnológiák bevezetésében a Mobil Iroda, illetve a PDA-alapú kereskedelmi rendszerek piacra dobásában ért el komoly eredményeket a cég. A terméktámogatás feladata a nagyvállalati komplex szolgáltatásokat nyújtó szerződésektől kezdve egészen a regisztrált felhasználók számára az ingyenes telefonálási lehetőség támogatásáig terjed.

Az ügyvezető igazgató feladata, hogy a négy fő csoport munkáját felügyelje, összehangolja, irányítsa, az üzletági tevékenységek között esetlegesen fellépő érdekellentéteket megfelelő módon kezelje.

Czinege Lászlót 2001 januárjában nevezték ki a HP Magyarország marketingigazgatójává, ahol az addig széttagoltan, a kis- és középes, valamint a nagyvállalati piacon külön-külön elszigetelten folyó marketingmunka összefogását kapta fő feladatául. Ezen belül pedig a nagyvállalati marketing erősítése volt a legfontosabb feladat. A HP reklámköltségvetésének domináns része a periféria, valamint a pc-s termékeket népszerűsítése, melyek a tömegpiacokon jelentős sikereket értek el. Emellett azonban a nagyvállalati üzletág és a HP nagyvállalati megoldásai (szerverek és tárolóeszközök, rendszermenedzsment szoftver, támogatási és konzultációs szolgáltatások) a célcsoport számára kevéssé voltak ismertek.

A nagyvállalati megoldások területének gyengesége különösen a HP és a Compaq tervezett fúziójának bejelentésével került a figyelem középpontjába. A részlegigazgató erőfeszítései főként arra irányultak, hogy az egyesülés után a HP nevet továbbvivő cég a fúzió előtti HP oldaláról is rendelkezzen jól ismert és a piacra megfelelően bevezetett megoldásokkal, és előzetesen is tudatosítsa a nagyvállalati ügyfelekben, hogy a jövőben a HP lesz a partnerük.

A kialakult krízishelyzet kezelésére fókuszterületként jelölte meg a kiemelkedően aktív sajtómunkát, megsokszorozta a HP vállalati működésével kapcsolatos információmennyiséget, kielégítve ezzel a sajtó részéről is tapasztalható megnövekedett információigényt.

Eközben fontos volt a HP sikerterületein, a nyomtató- és képalkotó eszközök (digitális fényképezők, lapolvasók), valamint a hordozható termékek piacán is erősíteni a jelenlétet, illetve megtartani a kivívott pozíciókat.

A képalkotási és nyomtatási divízió (Imaging and Printing Group, IPG) az egyesülést követően teljesen átszervezett cég keretében jött létre, éppúgy, mint a PC-s, a nagyvállalati infrastruktúra, valamint a szolgáltatási részleg.

A fúzió alapelve az volt, hogy a HP és a Compaq korábbi szervezeti kialakítását elhagyva teljesen új struktúra jöjjön létre, melyet az egyesülés bejelentése után azonnal elkezdtek kidolgozni, és májusban kész formában tártak a vezetők elé. Az igazgató feladata ekkor az volt, hogy az általános, anyavállalati szervezeti modellt Magyarországra adaptálja, és a pozíciókat régi-új dolgozókkal feltöltve kialakítsa az IPG-csapatot. A kiválasztásnál ugyan nagymértékben segített az, hogy a perifériatermékek mindig is a HP sikerterületei közé tartoztak, azonban nehéz feladat volt a dolgozókkal elfogadtatni, hogy a munkavégzés körülményei mindenkinél megváltoztak. Az év vége felé az anyavállalat teljesen új személyzeti és teljesítményértékelési rendszerének bevezetését kellett felügyelnie.

Kezdettől fogva hangsúlyos feladat volt az üzlet megtartása, a partnerek, végfelhasználók meggyőzése arról, hogy a HP az új felállásban is a legmegbízhatóbb szállító, amely innovatív, kategó-riájában legjobb termékekkel áll ügyfelei rendelkezésére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.