Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) 1997 óta jutalmazza az előző év legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó informatikai menedzsereit. A múlt évtől kezdődően a díj - a szövetség néhai elnökének tiszteletére - Gyurós Tibor-díjként kerül az adott év kiválasztottjához. A bírálóbizottság tagjai a jelöltek elmúlt évi munkája alapján vizsgálják, hogy az adott menedzser tevékenységével milyen mértékben járult hozzá a hazai informatika fejlődéséhez.
A pályázati felhívás alapján az IVSZ-hez 34 jelölés érkezett. A díjkiosztó ünnepségre március 6-án került sor a Novotel Budapest Centrumban. A díjakat Magyar Bálint oktatási miniszter úr nyújtotta át.
A díjazottak
Vityi Péter a Microsoft Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaként felelős a piacvezető multinacionális szoftvergyártó cég magyarországi értékesítési tevékenységéért, dinamikus növekedéséért és profitábilis működéséért. Első számú vezetőként feladata az otthoni és vállalati felhasználói kör számára történő Microsoft-termék és
-megoldás értékesítését végző 80 fős vállalati szervezet irányítása, hatékony fejlesztése.
Vityi Péter hat és fél éven keresztül kereskedelmi igazgatóként dolgozott a Microsoft Magyarország Kft.-nél, amikor a szoftvercégnél töltött pályafutásának jelentős állomásához érkezett: 2001. február 1-jével kinevezték ügyvezető igazgatónak, feladatául kapta a Microsoft magyarországi leányvállalatának teljes körű vezetését. Azóta is felügyeli a kereskedelmi csoportok - nagy-, illetve kis- és középvállalat - tevékenységét, a szolgáltatások működését, valamint a marketingterületet. A Microsoftban a leányvállalatok irányítása egypontos: a regionális szervezetek nem mátrixrendszerű irányítási jogkörrel, csupán szakmai konzultációs jogosítvánnyal rendelkeznek, ezért a különböző üzletegységek szakmai irányítása teljes mértékben az ügyvezető igazgató feladata.
A nagyvállalati területen tavaly kiemelt célként fogalmazódott meg a hosszú távú szerződések arányának, illetve a szervertermékek piaci részesedésének növelése. Ennek érdekében új szervezeti és ösztönzési rendszert vezettek be.
A középvállalati területen a fő hangsúly a kereskedelmi tevékenység folyamatos fejlesztése, mely a viszonteladói hálózat és a telesales-tevékenység erősítéséből, valamint új szoftverlicencelési formák meghonosításából áll.
A marketing területén a leghangsúlyosabb feladat a felhasználók folyamatos tájékoztatása, melynek ki kell terjednie egyrészt a nagyvállalati döntéshozókra, az informatikai szakemberekre, a fejlesztőkre, a partnercégekben dolgozó kereskedelmi munkatársakra, másrészt a kisvállalatok, a vállalkozások döntéshozóira, valamint a fogyasztókra. A Microsoft a 2002-es évben 15, 500 résztvevős vagy annál nagyobb konferenciát - közte a felhasználók által Magyarországon az informatikai cégek között legjobbnak ítélt TechNet szemináriumsorozatot -, 50-nél több szakmai rendezvényt szervezett ezen különböző felhasználóknak és partnereknek, több ezer információs CD-t és kiadványt juttatott el vállalatokhoz.
A szolgáltatási üzletág feladata két fő tevékenységre bomlik, konzultációra, illetve terméktámogatásra. A konzultáció elsősorban a nagyvállalati területen felhasznált Microsoft-technológiák bevezetésére koncentrál, ebből is kiemelten az új fejlesztések implementációjára, segítve ezzel egy-egy új termék piaci elfogadtatásának folyamatát. 2002-ben például a mobiltechnológiák bevezetésében a Mobil Iroda, illetve a PDA-alapú kereskedelmi rendszerek piacra dobásában ért el komoly eredményeket a cég. A terméktámogatás feladata a nagyvállalati komplex szolgáltatásokat nyújtó szerződésektől kezdve egészen a regisztrált felhasználók számára az ingyenes telefonálási lehetőség támogatásáig terjed.
Az ügyvezető igazgató feladata, hogy a négy fő csoport munkáját felügyelje, összehangolja, irányítsa, az üzletági tevékenységek között esetlegesen fellépő érdekellentéteket megfelelő módon kezelje.
Czinege Lászlót 2001 januárjában nevezték ki a HP Magyarország marketingigazgatójává, ahol az addig széttagoltan, a kis- és középes, valamint a nagyvállalati piacon külön-külön elszigetelten folyó marketingmunka összefogását kapta fő feladatául. Ezen belül pedig a nagyvállalati marketing erősítése volt a legfontosabb feladat. A HP reklámköltségvetésének domináns része a periféria, valamint a pc-s termékeket népszerűsítése, melyek a tömegpiacokon jelentős sikereket értek el. Emellett azonban a nagyvállalati üzletág és a HP nagyvállalati megoldásai (szerverek és tárolóeszközök, rendszermenedzsment szoftver, támogatási és konzultációs szolgáltatások) a célcsoport számára kevéssé voltak ismertek.
A nagyvállalati megoldások területének gyengesége különösen a HP és a Compaq tervezett fúziójának bejelentésével került a figyelem középpontjába. A részlegigazgató erőfeszítései főként arra irányultak, hogy az egyesülés után a HP nevet továbbvivő cég a fúzió előtti HP oldaláról is rendelkezzen jól ismert és a piacra megfelelően bevezetett megoldásokkal, és előzetesen is tudatosítsa a nagyvállalati ügyfelekben, hogy a jövőben a HP lesz a partnerük.
A kialakult krízishelyzet kezelésére fókuszterületként jelölte meg a kiemelkedően aktív sajtómunkát, megsokszorozta a HP vállalati működésével kapcsolatos információmennyiséget, kielégítve ezzel a sajtó részéről is tapasztalható megnövekedett információigényt.
Eközben fontos volt a HP sikerterületein, a nyomtató- és képalkotó eszközök (digitális fényképezők, lapolvasók), valamint a hordozható termékek piacán is erősíteni a jelenlétet, illetve megtartani a kivívott pozíciókat.
A képalkotási és nyomtatási divízió (Imaging and Printing Group, IPG) az egyesülést követően teljesen átszervezett cég keretében jött létre, éppúgy, mint a PC-s, a nagyvállalati infrastruktúra, valamint a szolgáltatási részleg.
A fúzió alapelve az volt, hogy a HP és a Compaq korábbi szervezeti kialakítását elhagyva teljesen új struktúra jöjjön létre, melyet az egyesülés bejelentése után azonnal elkezdtek kidolgozni, és májusban kész formában tártak a vezetők elé. Az igazgató feladata ekkor az volt, hogy az általános, anyavállalati szervezeti modellt Magyarországra adaptálja, és a pozíciókat régi-új dolgozókkal feltöltve kialakítsa az IPG-csapatot. A kiválasztásnál ugyan nagymértékben segített az, hogy a perifériatermékek mindig is a HP sikerterületei közé tartoztak, azonban nehéz feladat volt a dolgozókkal elfogadtatni, hogy a munkavégzés körülményei mindenkinél megváltoztak. Az év vége felé az anyavállalat teljesen új személyzeti és teljesítményértékelési rendszerének bevezetését kellett felügyelnie.
Kezdettől fogva hangsúlyos feladat volt az üzlet megtartása, a partnerek, végfelhasználók meggyőzése arról, hogy a HP az új felállásban is a legmegbízhatóbb szállító, amely innovatív, kategó-riájában legjobb termékekkel áll ügyfelei rendelkezésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.