A világ számítógéppiaca 12 milliárd dolláros megrendelésállománytól eshet el, ha a vállalatok halogatják gépparkjuk korszerűsítését. A cégvezetők többsége pedig a világpiac gyengélkedése és a hardveres technikai újdonságok viszonylagosan csekély hatékonyságnövelő ereje miatt jelenleg igyekszik elodázni a cég személyi számítógépeinek cseréjét. Ted Schadler, a Forrester Research elemzője szerint azonban ezen vezetők egy szempontot általában figyelmen kívül hagynak: a boldog PC-használó hatékonyabb. Érvelése szerint a vállalat hatékonyságnövelésének ugyanis két elméleti módszere van, az eszközök korszerűsítése és a munkaidő-ráfordítás növelése. A korszerűbb személyi számítógép tehát "két legyet üt egy csapásra". Az új gép általában gyorsabb, koszerűbb programok futtatását teszi lehetővé és pusztán újszerűségével, korszerűbb vonalaival, felfedezésre váró tulajdonságaival a munkatársakat a tapasztalatok szerint aktívabb munkavégzésre is sarkallja. Az ilyen módon is motivált dolgozó jellemzően rövidebb idő alatt végzi munkáját, és több időt is hajlandó eltölteni a gép előtt. Ezáltal kisebb létszámmal is elvégezhető egy adott feladat, ami így közgazdasági számításokkal is jól igazolható módon megtérülő befektetéssé teszi a PC-park megújítását - fogalmaz a Forrester Research elhúzódó hardverpiaci recesszióban különösen figyelemfelkeltő beszámolója. A piaci trendeket figyelő tanácsadó cég ilyen fejlesztési lehetőséget lát például a hagyományos asztali komputerek hordozható személyi számítógépre való lecserélésében. E téren az új generációs termékek ugyanis kisebbek és gyorsabbak is elődeiknél, így
az alkalmazottakat elkísérhetik egész napjukon, ezáltal adva lehetőséget az egyes feladatok legalkalmasabb időben való elvégzésére és a munkaidő egész napra való kinyújtására. A gépek hálózatra fűzése e téren a hatékonyságot tovább képes növelni. Ha tehát a vállalat pénzügyi vezetői figyelembe veszik a dolgozó személyi számítógépéhez fűződő viszonyát, a hardvervásárlás sokkal inkább valódi beruházásnak, semmint "muszáj"-költésnek tűnik. Az ezzel járó mintegy ezerdolláros amortizáció csupán tört része annak, amekkora haszon előállítható általa, és a dolgozó javadalmazásához mérten is kisebb kiadásnak tűnik.
A tisztánlátás érdekében a Forrester Research a jellemző vállalati ellenérveket is számba veszi. Ezek szerint a legtöbb vállalatvezető véleménye szerint a jelenleg használt hardver bőven elég a rajta futtatott alkalmazásokhoz. "Egy Pentium hármas, 800 megabájtos gép ugyan mivel lenne korszerűtlenebb, mint egy Pentium négyes, 1,4 gigás? Ráadásul a szoftverek fejlesztése sem kíván jelentősen nagyobb kapacitást egy normál irodai alkalmazás mellett, arról nem is beszélve, hogy az újabb verziók már aligha teszik hatékonyabbá az irodai folyamatokat. Ugyan mitől lehetne a Word 2002-n gyorsabban dolgozni, mint a Word 95-ön ?" - idézi a tanulmány a kétkedőket.
A valós dilemmák között a Forrester Research új marketingszemléletet ajánl a hardvergyártók figyelmébe. A DaimlerChrysler és a GM példáját idézi, tapasztalata szerint a két neves autókonszernnél folyó életstílus-marketing ugyanis megoldást hozhat a vásárlói érdektelenséggel küzdő nagy számítógépgyártók számára. A személyi számítógép ugyanis - akár egy autó - a munkavállaló személyiségének részévé válhat, és így nagyobb ragaszkodás érhető el általa. Ennek jegyében a potenciális vevőket nem egységes felhasználóként, hanem életstílusuknak megfelelően külön csoportosítva kellene kezelni. Egy karrierorientált menedzser például másfajta PC-t kíván, mint családorientált műszaki kollégája. A szürke dobozoktól való elmozdulás és néhány designelem bevezetése ugyan már ilyen irányú változtatást sejtet, de a jövőben a személyiségeknek megfelelő karakterjegyek kihangsúlyozása minden bizonnyal nagyobb súlyt kell hogy kapjon. E stílusjegyeket rendszerezni és egységes keretbe kell foglalni, így megszívlelendő lehet a nagy gyárak számára, hogy marketinges munkatársaikat esetleg tudatosan a napi fogyasztási cikkek gyártóitól, vagy éppen az autógyáraktól csábítsák át. A Forrester Research szerint az Apple újszerű megközelítésével, stílusteremtő termékeivel sikerrel indult már el ebbe az irányba. A fogyasztói elégedettség, a piaci siker tehát itt nem csak az eladási statisztikák javulásában érhető tetten; mindenképpen ígéretes az is, ha a vásárló irodájában beszédtémává válik az általa használt számítógép megjelenése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.