BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-commerce kkv-knak

A webtechnológiát alkalmazó kis- és középvállalkozások (kkv) informatikai infrastruktúrájának fejlesztését célzó e-commerce programot indított a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (MVA). A 2004 novemberében záródó projekt négymillió eurós költségvetését fele-fele arányban finanszírozzák a PHARE, illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium forrásaiból.

Az alapítvány a minőségi oktatási és tanácsadói szolgáltatások mellett egy elektronikus piactér létrehozásával - e-portál - segíti a hazai kisvállalkozások informatikai fejlesztését.

Az MVA az e-commerce program dokumentumában négy komponenst tervezett a kis- és középvállalkozások fejlesztési céljainak támogatására. Nevezetesen az oktatást, az e-portál fejlesztését, a támogatott tanácsadást és a pr-kampányt. A támogatott tanácsadás úgynevezett szakértői segítségnyújtás, ami a vállalkozások e-commerce fejlesztésével kapcsolatos tanácsadói igényt 60, illetve 70 százalékig finanszírozza.

Folyamatban van a program finanszírozását és lebonyolítását rögzítő négyoldalú megállapodás aláírása, melyet az MVA, a VÁTI Kht., valamint a MEH NTfH már aláírt, és a dokumentumot a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz mint az utolsó aláíró félhez is benyújtották már. Elkészült a program szolgáltatási versenytárgyalásának lebonyolításához szükséges tenderdosszié is, amit az MVA 2002 decemberében nyújtott be előzetes jóváhagyásra az Európai Unió magyarországi delegációjához. A jóváhagyási eljárás lezárultával előreláthatólag még ebben a hónapban elindulhat a tendereztetési eljárás a PHARE-szabályok szerint. Ennek megfelelően nemzetközi közbeszerzési eljárás keretében történik a szolgáltatást megvalósító vállalkozás kiválasztása.

A program befejezésének várható időpontja 2004. november. Ekkorra zárható le az oktatási program, az e-portál fejlesztése, a támogatott tanácsadás, valamint a pr-kampány.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.