Sohasem volt könnyebb magángépet vásárolni, mint manapság: az elfoglalt vállalatvezetők anynyiból válogathatnak, mint égen a csillag. Nincs is jobb annál, mint kihajtani a város melletti eldugott kis repülőtérre, kikerülve a nagy nemzetközi légikikötők felé tartó autóáradatot és az ott kígyózó sort, és fellibbenni a kis lépcsőn, ahol már vár a behűtött pezsgőt kínáló hosztesz. Az ilyen gépekhez ugyanis rendszerint az is jár, márpedig a több milliárd dollár vagy euró sorsáról rendelkező vezérigazgatók joggal várják el a teljes kiszolgálást. Ennek legfőbb oka, hogy nem kevés pénzt hagytak a pénztárban, amikor megrendelték a járművet. Egy ilyen 10-15 személyes masina átlag 30-50 millió dollárba kerül, de a Boeing és az Airbus is gyárt olyat, amelyikért kétszer ennyit is elkérnek a berendezésnél használt technika, felszerelés és burkolóanyagok függvényében.
A Boeing például Flying Office-nek, vagyis repülő irodának keresztelte el legújabb gépét, amiben külön konyha, mosógép és fürdőszoba is található. A repülőgép egy feltöltéssel 14 ezer kilométerre képes eljutni, tehát szinte bárhová a földön. Egyes arab megrendelők olyan szőnyegeket tetetnek be a fedélzet folyosóira, amelyek képesek elfordulni Mekka felé, ha az ima idejében - a gép iránya miatt - éppen nem arra állnának. Mások azt kérik, hogy legyen minden csupa bőr vagy csupa selyem, esetleg mahagóniborítású. Csak pénz kérdése.
Az egyik legismertebb magánutazó Frank Williams, a Forma-1-es Williams csapat névadó tulajdonosa. Az öreg motoros egy Dessault Falcon 900-zal járja az égi világot, és mindig rendkívül siet. Nem is csoda, hiszen évente 16 futamon vesz részt, s ez ugye azt feltételezi, hogy hihetetlenül gyorsan kell helyet változtatni két futam között. A téli holtszezonban sorra felkeresi a cég telephelyeinek otthont adó hat európai és két észak-amerikai országot, illetve különböző nemzetközi tárgyalásokat vezet más helyszíneken. A gépet öt éve vették, akkor hároméves volt. Most évente 800-900 ezer fontot költenek a fenntartására. Egyelőre tehetik, hiszen a csapatot működtető vállalat több mint 100 millió fontos bevételt ér el évente.
A nagy légitársaságok közül a Lufthansa egyebek között a svájci PrivatAirrel alakított ki szorosabb kapcsolatot. Május közepétől a svájci cégen keresztül Münchenből Newarkba, júniusban pedig Düsseldorfból Chicagóba indulnak járatok. A 48 üléses Business Jet repülőgépek nonstop összeköttetést biztosítanak a németországi és az egyesült államokbeli üzleti régiók között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.