BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

LLP Pivotal a KFKI-nál

Az egyik legnagyobb hazai informatikai vállalkozás, a KFKI-csoport a kanadai fejlesztésű Pivotalra alapozza ügyfélkapcsolati rendszerét (CRM). A csoportszinten összességében 200 millió forintos nagyságrendűre tervezett beruházás keretében a közelmúltban lezárult az üzembe helyezés első nagy szakasza a csoport hálózati integrációval foglalkozó cégénél, az LNX Rt.-nél. A bevezetést a termékgazda kanadai Pivotal Co. kelet-közép-európai képviselője, az LLP Budapest Kft. és az LNX Rt. közösen végezte. Ez a projekt vélhetően az eddigi legnagyobb és legsikeresebb CRM-bevezetés a magyar piacon.

A beruházás magában foglalja a belső folyamatszervezés, az oktatás, a projektvezetés, az adatbázis-építés költségeit, valamint az LLP által biztosított tanácsadói, tervezői-fejlesztői munkákat és a szoftver költségét. A szoftverrel kapcsolatos tervezési és fejlesztési munkákat alapvetően az LLP végezte, míg a specifikációról, a minőségbiztosításról, a projekt vezetéséről elsősorban az LNX és más KFKI-s szakemberek gondoskodtak. A KFKI ez év második feléig a csoportba tartozó többi vállalatnál is kiépíti a Pivotalt. A további bevezetések munkálatai már folynak, a projekt menedzselését a továbbiakban az LNX-től a KFKI tanácsadó cége, a Consero Kft. veszi át.

A közel 100 felhasználót kiszolgáló rendszer kereskedelmi és marketingmoduljait már el is kezdték használni a KFKI-csoport központjában és az LNX Rt.-nél. A megvásárolt megoldás nemcsak a kereskedelmi és marketing-, hanem az ügyfélszolgálati feladatokat lefedő modulokat is tartalmazza. Utóbbiakat még nem használják.

Ludman Lajos, a KFKI Rt. vezérigazgatója a CRM-rendszer használatától azt várja, hogy a vállalatcsoportnál hatékonyabb lesz a kommunikáció, összehangoltabban bonyolíthatók a marketing- és az értékesítési akciók, és eredményesebbek lesznek az ügyfelek megszerzésére és megtartására irányuló törekvések. Az osztott szerkezetű vállalatcsoportnál különösen nagy a jelentősége az értékesítés összehangolásának. A KFKI számára továbbá azért is fontos a CRM-megoldás, mert a bevezetés révén a projektmenedzsmentet végző vállalatánál, az LNX Hálózatintegrációs Rt.-nél is jelentős CRM-projekttapasztalat halmozódik fel - teszi hozzá Ludman Lajos.

Barbara Dreska, az LLP Budapest Kft. ügyvezető igazgatója kiemeli, a hazai CRM-projektekkel szemben támasztott szakmai és vezetői mércék igen magasak, de ez nem véletlen, hiszen vevőik általában már jártasak az informatikai fejlesztések terén, hátuk mögött van több rendszerbevezetési projekt és azok minden tapasztalata. Különösen igaz ez a KFKI Rt.-re, hiszen a cégcsoport maga is foglalkozik vállalati informatikai megoldások fejlesztésével és bevezetésével.

A Pivotal-alapú CRM-megoldások rugalmasan alakíthatók, bővíthetők funkcióról funkcióra. Teljesítmény tekintetében pedig felveszi a versenyt a nagy konkurensek hasonló termékeivel - akár az azonnal használható beépített funkciókra, akár a testreszabással kialakítható sajátosságokra gondolunk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.