BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Profilbővítését hangsúlyozza a Microsoft

A Microsoft először jelent meg magyar partnerei előtt úgy, hogy elsősorban nem technológiai cégként, hanem üzleti megoldások szállítójaként mutatta be magát. Az első alkalommal rendezett, üzleti megoldások elnevezésű konferencia egyértelműen jelezte, hogy a szoftveróriás Magyarországon is jelentős váltásra készül. Amint azt Vityi Péter ügyvezető igazgató hangsúlyozta, a társaság eddig elsősorban alapszoftvereket kínált, a vállalatok speciálisabb igényeinek kielégítésére pedig gyakran más gyártók megoldásait ajánlotta. Az elmúlt évek globális szinten folytatott üzletpolitikája azonban mára kezd beérni: a Microsoft egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy - cégmérettől függetlenül - a vállalatok informatikai igényeire teljes körű választ adjon.

Vityi szerint a Microsoft túllépett korábbi stratégiáján, és az alapszoftverek mellett ma már elsősorban arra koncentrál, hogy az azokon futó alkalmazásokból az értékes üzleti információk kinyerését és azoknak hatékony felhasználását segítse elő. Az úgynevezett üzleti intelligencia és az internetes portáltechnológia mellett ezt a célt szolgálja a nagyközönség előtt most először bemutatkozott üzleti megoldások üzletág termékportfóliója.

A Microsoft többéves üzletépítés után jutott el arra a szintre, hogy ezt az üzletágát előtérbe helyezze. Az alapozás két legfontosabb eleme az amerikai Great Plains és a dán Navision cég felvásárlása volt. Az amerikai terjeszkedés két évvel ezelőtt kezdődött, a Great Plains elsősorban azért lett értékes felvásárlási célpont, mert jó piaci részesedéssel rendelkezett az amerikai közepes és nagyvállalatoknál használt vállalatirányítási szoftverek terén. A Navision ugyanakkor már egy korábbi felvásárlással egyesíteni tudta az egyébként rendkívül tagolt európai piac jelentős szeletét. A Microsoft portfóliójához azért is illeszkedni tudott, mert elsősorban a középvállalatok számára készülő szoftverekben ért el sikereket. A bevásárlókörút után a Microsoft a két társaság szellemi tőkéjét egyesíteni kezdte a bCentral nevű, akkor még kisebb súlyt képviselő saját üzletágával. A bCentral kezdetben egy internetes kapcsolattartásra alapozott, a kisebb méretű amerikai vállalatok problémáit megoldani képes vállalkozás volt, viszonylag kis globális visszhangot kiváltva. Ma viszont a Microsoft hét különálló üzletágának egyikévé nőtte ki magát, világszerte mintegy 3800 alkalmazottnak ad munkát, partnereinek száma eléri a 6 ezret, ügyfeleinek száma pedig a 250 ezret.

Az ügyvezető előadásából kiderült, hogy a Microsoft vállalatirányítási megoldásokat kínáló üzletága ma még nem célozza meg egyértelműen a világ legnagyobb 2 ezer vállalatát. Ebben a szegmensben továbbra is alapinfrastruktúra-szállítóként kíván megjelenni, a vállalati irányítást pedig - egyelőre - átengedi a piacvezetőknek. Ambiciózus tervekre utal viszont az a tény, hogy a legnagyobbak alatti, jelenleg mintegy 17 ezresre becsült közepesen nagy cégek szegmense már a célkeresztben van. Itt rendkívül éles verseny várható a következő években, hiszen a vállalatirányítási szoftverek piacát vezető társaságok foggal-körömmel harcolni fognak ezeknek az ügyfeleknek a megtartásáért, de ezekre a megrendelésekre pályázik több kisebb társaság is. Európában különösen mozgalmas időszak következik, hiszen méret szerint a legnagyobbak alatti piaci szegmens rendkívül sok szereplős.

Vityi Péter szerint a Microsoft a legnagyobb lehetőséget a nemzetközi mércével mérve közepesnek számító, mintegy 400 ezer céget magába foglaló szegmensben látja. Az ezeket a társaságokat kiszolgáló szoftverszállítók például Európában rendkívül sokan vannak, mindegyikük néhány százalékos összesített részesedéssel. A konszolidáció elkerülhetetlen, és a Microsoft ennek aktív részese kíván lenni. Ráadásul a Nyugat-Európában közepesnek számító megrendelők Magyarországon a nagyvállalatokkal mérhetők egy szinten, ami a Microsoft hazai terjeszkedési esélyeit növelheti.

A kisvállalati szegmenst szintén nagy erőkkel célozza a szoftvergyártó. Az Office irodai csomagjának következő, hamarosan piacra kerülő verziója például több olyan megoldást is tartalmaz, mely egy kisebb társaság üzleti folyamatainak irányításához már elegendő. Az ősztől boltokba kerülő irodai csomagban lesz például egy olyan egység, mely a modern, ma még elsősorban a nagyvállalatokra jellemző ügyfélkezelés alapszintű megvalósítását teszi lehetővé.

Az ügyvezető igazgató utalt arra, hogy a Microsoft korántsem tekinti befejezettnek az üzleti megoldások üzletágának beindítását. Véleménye szerint a következő 3-5 év folyamatos fejlesztéseire lesz szükség ahhoz, hogy egy közepes vállalat kizárólag Microsoft-termékekkel tudja lefedni minden üzleti folyamatát.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.