Az elmúlt évtized változásait követően Csehország fővárosa továbbra is komoly vonzerővel bír a nemzetközi turisztikai piacon, olyannyira, hogy 2002-ben az országba érkező vendégek 40 százaléka választotta úti célként Prágát - mondta lapunknak Ladislav Lukács, a Cseh Köztársaság budapesti kereskedelmi tanácsosa. Ugyanakkor Csehországban a vidék még kevéssé ismert külföldön, így ezen értékek megismertetése lesz a következő évek egyik fontos feladata. Az elmúlt tíz évben egyébként dinamikusan fejlődött az idegenforgalom az országban, a látogatók száma háromszorosára, míg az ebből származó devizabevételek hétszeresére nőttek. A cseh kormány tervei között szerepel, hogy a turizmus fejlesztésén keresztül a jövőben egyaránt növelje az államkassza devizabevételeit, illetve a helyi önkormányzatok forrásait. Kormányzati szinten azt remélik, a várható fejlesztések új munkahelyek teremtésével is járnak.
Csehország számára a nemzetközi turizmus piacán fontos előny kedvező geográfiai elhelyezkedése, klímája és széles körű adottsága. A kulturális történelmi emlékek vonzereje jelentős, hasonlóképpen, mint a kulturális élet és folklór. Az aktívan pihenni vágyók is megtalálhatják az érdeklődésüknek megfelelő kikapcsolódási formát - foglalja össze az erősségeket a tanácsos. Lemaradás tapasztalható azonban a szálláshelyek minőségének területén, az információs rendszerek fejlettségében. Fejlesztések előtt áll a tömegközlekedés, illetve az alap- és pótszolgáltatások színvonala. Mindez a következő években jelent majd feladatot.
A tanácsos komoly lehetőséget lát az ország európai uniós csatlakozásában, ami a turizmusban elsősorban a fogyasztóvédelem kedvező változását jelentheti. Másik kiugrási pontként pedig a strukturális alapokhoz való hozzájutás lehetőségét emelte ki. Mint mondta, ki kell dolgozniuk egy olyan intézményrendszert, ami segíteni tudja a programok hatékony kidolgozását és a pályázatok megírását. Ez annál inkább fontos, hiszen a turisztikai infrastruktúra fejlesztésében - ami központi cél - fontos lehet e lehetőség jó kihasználása. A csatlakozás eredményeként a schengeni határok kiterjesztéséből is sokat profitálhat Csehország, hiszen minden szomszédos ország EU-tag lesz. Ennek az előnynek a realizálására azonban még várni kell - mondta Ondrej Kolozsváry gazdasági és kereskedelmi titkár.
A kormányzat célja a mikro-, kis- és középvállalkozások megerősítése, s a vendégfogadás szempontjából fontos, hogy az e célra biztosított hazai lehetőségekből a turisztikai szolgáltatásokat nyújtó cégek minél nagyobb arányban részesedjenek. Nagy előnyt jelent Csehországban, hogy a turizmus a regionális fejlesztési minisztériumhoz tartozik, csakúgy mint a kkv-k támogatása, így az elosztás és a fejlesztés hatékonyabban működik. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.