A rádiófrekvenciás azonosító- (RFID-) címkékkel működő termékazonosítási technológia elterjesztésére szánt 250 millió dolláros programjának részeként az IBM teljes szoftverkínálatot dob piacra. A cég szoftverüzletága által kifejlesztett indulócsomag segítségével a rádiós címkékről leolvasott adatok integrálhatók a meglévő, a megrendeléseket, szállításokat és raktárkészleteket kezelő vállalati szoftvercsomagokba. Az IBM nyomtatóeszköz-részlege pedig olyan nyomtatót dob piacra, amely egyaránt képes a hagyományos vonalkódos és a rádiófrekven-
ciás címke előállítására is.
A rádiófrekvenciás azonosítással a vállalatok éves szinten világszerte több milliárd dollárt takaríthatnak majd meg, mert lehetővé teszik a termékek pontos követését a gyártótól a raktárakon, nagykereskedőkön át az üzletekig, ezáltal pontosabbá, kényelmesebbé tehetik a szállítást. A rádiós címkék sokkal több adat tárolására képesek, mint a vonalkódok, és gyorsabban, emberi közreműködés nélkül lehet leolvasni őket. Az üzletben vásárló egyszerűen áttolja kocsiját egy megfelelő kapun, és a pénztárgépen megjelenik a fizetendő összeg. Ugyanígy, ha egy teherautó elhagyja a raktárt, a leolvasóból feldolgozhatók az egész rakomány adatai. Egy intelligens polc akár arra is képes, hogy jelezze, ha valamilyen termékből utánrendelésre van szükség: az RFID tehát mind a megrendelésben, mind a raktárkészlet-nyilvántartásban, mind a szállítólevelek kiállításában, mind pedig a vevőkiszolgálásban minőségi ugrást jelent az alkalmazók számára. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.