BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Konica Minolta: Európa kihívás

A Konica Minoltánál lezárult a két cég egyesítésének érdemi része, a feladat mostantól az ebből adódó lehetőségek kihasználása, a markánsabb piaci szerep elérése - fejtette ki a Világgazdaságnak Okamura Hideki, a Konica Minolta Europe elnöke.

A szakember, aki korábban a Minolta France elnökeként, majd a már egyesült cég amerikai fotóüzletágának vezetőjeként dolgozott, úgy látja: Európában az egyik legnagyobb kihívás, hogy Amerikával szemben itt nem beszélhetünk egységes piacról. Az USA-ban ma már lényegesen nagyobb szerepet kapnak az elektronikus értékesítési csatornák is, valamint az internethez kötődő technikai megoldások. Az iparágban bekövetkezett változásokat jelzi az is, hogy a technikusoktól ma már többet várnak az esetleges hibák megjavításánál. Képesnek kell lenniük arra, hogy az ügyfeleknek elmagyarázzák, miként használják a berendezések különféle funkcióit.

Szavai szerint a Konica Minolta fúziója azért mehetett végbe mindössze másfél év alatt, mert a felső vezetés tisztában volt azzal, hogy a halogatás károkat okozhat. Ugyanakkor a munkát megkönnyítette, hogy a két társaság már korábban is több termék kifejlesztésében együttműködött. Amíg a Konica elsősorban a nagy teljesítményű fénymásolók, valamint a fotófilmek, illetve fotópapírok területén volt erős, a Minolta a fényképezőgépek és fotólaborok, illetve a közepes teljesítményű fénymásolók piacán szerzett meghatározó pozíciókat.

Az egyesülés eredményeként az új cég mind irodatechnikai, mind fotótechnikai vonalon minden szegmensben jelen van, az évtizedek alatt felhalmozott szaktudást pedig a fejlesztések során tudják hasznosítani. A fúzióval létrejött vállalat a korábbinál is nagyobb szerepet szán a rendkívül gyors fejlődést felmutató kelet-közép-európai régiónak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.