BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rászoktak az internetre

Rászoktak az ingatlanfejlesztők és -forgalmazók az internetre, egyes cégek szinte teljesen háttérbe szorítják a hagyományos (nyomtatott sajtó, óriásplakát, citylight) felületeket. Gyorsan nő azon ingatlanhirdetési portálok száma, ahol magáneladók, -közvetítők, illetve -vásárlók találhatják meg egymást ajánlataikkal. Az Ingatlan.net Kft. országos reprezentatív felmérése alapján a megkérdezettek 61 százaléka keres ingatlanokat a világhálón.

A megkérdezettek 41,6 százaléka hirdeti ingatlanját online formában. Ennél a csatornánál az eladók körében csak az újsághirdetés gyakoribb. Az ingatlanpiac kereslet-kínálatának jelentős része az interneten talál egymásra, és a leggyakrabban éppen az online hirdetési oldalakon keresztül.

Mind az eladók, mind a vevők körében a legismertebb ingatlanportálok az Ingatlanexpressz.hu, az Ingatlan.com, az E-otthon.hu, a Lakascentrum.hu és maga az Ingatlan.net. A hirdetések számát illetően 113 813-mal az Ingatlan.com áll az élen, a következő az Ingatlanexpressz.hu 106 630 hirdetéssel, s az Ingatlan.net oldalain 44 598 hirdetés található.

A legtöbb oldalt az Ingatlan.neten nézik meg a látogatók, látogatásonként átlagosan több mint 16 oldalt tekintenek meg. A letöltött oldalak számából valószínűsíthető, hogy ezen az oldalon nézik meg a legtöbb hirdetést is.

Az Ingatlan.com a második a sorban 14 letöltött oldallal, míg az Ingatlanexpressz.hu adatai szerint egy átlagos látogatójuk 12-13 oldalt tölt le böngészésekor.

A legfontosabb funkció, a keresés rögtön két formában jelenhet meg a portálokon. A gyorskereső három-négy feltétel, általában az ár, méret, elhelyezkedés, szobák száma alapján szűri a hirdetési bázist. Segítségével gyors áttekintést nyerhet a vásárló az őt legjobban érdeklő ingatlanokról. A részletes keresőben jóval többféle szempont alapján lehet a hirdetési bázist böngészni. Ennek használata minimális piaci ismereteket követel meg, mivel egymásnak ellentmondó szűrők beállítása akár nulla találathoz is vezethet. Az itt megadható feltételek szerteágazóak, a garázstól az emeletek számán át a liftig terjed.

Az Ingatlan.net, az Ingatlan.com és az Ingatlanexpressz.hu mindkét keresőfajtát működteti. Az E-otthon.hu csak részletes keresőt ajánl fel látogatóinak, a Lakascentrum.hu pedig csak gyorskeresőt kínál. Extra keresi lehetőségek az Ingatlan.net portálon a best of, illetve befektetésre kereső modul, amely a közvetítők által legkülönlegesebbnek és befektetésre legalkalmasabbnak tartott ingatlanokat mutatja meg. Ehhez hasonló speciális kereséseket ajánl az Ingatlan.com sürgős és legjobbnak ítélt ingatlanok között.

Az online forma másik előnye, hogy könnyen nyomon követhetjük az új hirdetéseket. Az Ingatlan.net portálon regisztrálva keresési feltételeinket elmenthetjük, és a megadott feltételeknek megfelelő újonnan feltöltött hirdetésekről e-mailben értesítés kérhetünk. Így nem maradunk le a friss ajánlatokról sem, és nem kell a teljes hirdetési bázis újra böngészésével töltenünk az időnket. Hasonló elven alapszik az Ingatlan.com hirdetés figyelőrendszere. Az E-otthon.hu új hirdetéseket követő rendszere az ingatlanfigyelő. Az Ingatlanexpressz.hu és a Lakascentrum.hu nem működtet ilyen szolgáltatást.

A teljes körű szolgáltatáshoz hozzátartozik a hiteltanácsadás. Ilyen szolgáltatást az Ingatlan.net, az Ingatlan.com és a Lakascentrum.hu nyújt. Az E-otthon.hu, illetve az Ingatlanexpressz.hu nem tartalmaz ilyen információt. A felmérésben szereplő site-ok közül egyedülálló módon az Ingatlan.net kínál a site-on belül elérhető hitelkalkulátort. A kalkulátorról továbbkattintva személyes ajánlatokat kérhetünk, akár lakáslízingről is. Szintén a teljes körű szolgáltatásokhoz tartozik az adózással, illetékfizetéssel, ingatlanjoggal kapcsolatos információk. Ilyen tematikus segítséget valamilyen formában az Ingatlanexpressz.hu kivételével minden honlap ad.

A hirdetések hatékonysága érdekében több szolgáltató a nyomtatott sajtóban is megjeleníti a partnerek által kiválasztott ajánlatokat. Az Ingatlan.net Kft. a honlappal azonos néven, Ingatlan.net címmel jelentet meg színes fényképes hirdetési magazint. A Lakascentrum.hu hasonló formában, kevesebb hirdetéssel adja ki ingatlankatalógusát. Az Ingatlanepressz.hu nyomtatott, apróhirdetéses napilapját pedig senkinek nem kell bemutatni.

„Szerencsére az ingatlanos területen nagyon precízen mérhető egy-egy médium hatékonysága, így lehetőségünk van arra, hogy akár havonta újratervezzük a kampányt az értékesítői eredmények függvényében. Azonban minél szűkebb célcsoportot célzunk meg az épülő lakóparkkal, a klasszikus BTL-eszközök mellett annál inkább szükségszerűvé válik a potenciális vásárlókat direkt módon elérő eszközök használata” – nyilatkozta Szili Balázs, a luxuslakóprojektekkel a piacon jelen lévő Prestige csoport marketing- és értékesítési igazgatója a Kreativ.hu-n.

Jövőre indítja el saját, TV Fadesa nevű, interneten elérhető televíziós csatornáját a magyar lakáspiacon már jelen lévő spanyol Fadesa ingatlanfejlesztő vállalat. Az ibériai piacon úttörőnek számító marketingeszköz legfőbb célkitűzése, hogy közelebb hozza a terméket a vásárlóhoz, ezáltal alkalmazkodva a piaci igényekhez. A TV Fadesa személyre szabott, interaktív audiovizuális tévécsatornaként működik majd, információt szolgáltatva a cég ingatlanberuházásairól és szolgáltatásairól. A vállalatcsoport szorosabb, közvetlenebb kommunikációra törekszik vásárlóival, akik a világ minden tájáról egy egyszerű internetcsatlakozás segítségével tájékozódhatnak a cég tengerparti, sí- és lakóingatlan-projektjeiről. A TV Fadesa eltérő perspektívából informálja a vásárlót azáltal, hogy a terméket annak tényleges helyén mutatja be, minden speciális tulajdonságával és jellemzőjével együtt.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.