BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nő a biztonsági piac

Főként az antivírus-megoldások iránti folyamatosan növekvő keresletnek köszönhetően az idén 2006-hoz képest várhatóan 10,7 százalékkal, 9,1 milliárd dollárosra bővül a világ biztonságiszoftver-piaca – derül ki a Gartner piackutató cég előrejelzéséből. A különböző vírusirtó termékek forgalma 2007-ben a Gartner becslése szerint 4,9 milliárd dollár körül alakul majd.

A változó fenyegetések miatt azonban megindult egy hosszú távú technológiai váltás az antivírus-megoldásoknál is, ennek során a proaktív védekezés kerül a középpontba. Emellett valamennyi – a nagyvállalatok számára szállító – biztonsági szoftvereket gyártó vállalat arra törekszik, hogy az egyszerű vírusirtó termék helyett komplett, egyben kezelhető megoldásokat kínáljon, amelyek magukban foglalják a vírusirtást, a kémprogramok elleni eszközöket, a tűzfalakat, a behatolásmegelőző rendszereket.

Az ilyen integrált rendszerek terjedése azonban várhatóan lassú lesz, a legtöbb vállalatnál ugyanis vonakodva vezetnek be új megoldásokat az asztali környezetben, mivel azok új kihívások elé állítják a felhasználókat, és esetleg növelhetik a költségeket. A magas adminisztrációs kiadások, a hibás riasztásokból adódó veszteségek, illetve a szoftverek közötti kompatibilitási problémák jelentik a legfőbb akadályt az új, összetett megoldások elterjedése számára, és ezeket a problémákat még az sem mindig tudja ellensúlyozni, hogy a megoldásszállítók igen vonzó licencfeltételekkel kínálják a számos funkcióval ellátott termékeiket. A Gartner prognózisa szerint a következő 18 hónapban a nagyvállalatok kevesebb mint 15 százaléka vásárol ilyen jellegű megoldásokat, és 2009 végére is csak a cégek 35 százaléka használja majd ezeket. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.