BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hódít az online álláskeresés - Leáldozóban a hagyományos módszer

Mind a munkaadók, mind a munkavállalók körében áthelyeződik a hangsúly az újságokban megjelentetett hirdetésekről az interneten folytatott álláskeresésre, illetve toborzásra – állítják a megkérdezett HR-vezetők.

A bővülő online álláspiac az anyagi indokok mellett elsősorban egyszerűsége és fokozódó megbízhatósága miatt válik közkedveltebbé.
Az Electrolux Lehel Kft. is egyre nagyobb arányban használja ki az internet nyújtotta lehetőségeket a munkaerő kiválasztásában – tudtuk meg a cég humánerőforrás-igazgatójától. Bara Mária közölte: az olcsóság és az egyszerűség mellett leginkább az szól az online megoldások mellett, hogy így sokkal szélesebb körhöz tudnak eljutni, mint ha újságokban adnának fel álláshirdetéseket. Érdemesebb tehát online hirdetni, mert valószínűleg könnyebben megtaláljuk az alkalmas jelentkezőt, és olcsóbban is – tette hozzá.
Bara Mária szerint a tendencia a fejvadász, illetve tanácsadó cégeken keresztül lebonyolított toborzásra is igaz, ugyanis a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben egyre kevesebb cég engedheti meg magának, hogy egy külsőst megbízva találja meg a megfelelő jelentkezőt egy-egy pozícióra. Hasonló véleményen van a kérdést tekintve a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. személyzeti vezetője is. Belső Barnabás elmondta: nekik is kedvező tapasztalataik vannak az online álláshirdetéseket illetően, így ők is előszeretettel használják ki ezt a lehetőséget – igaz, ők keresnek munkaerőt újságokban is. VGO

A teljes cikk ITT olvasható

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.