BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi legyen a blogokkal? Erősítik a fogyasztók kötődését

Az online médiumokhoz kapcsolódó blogok erősítik a fogyasztók kötődését, de közvetlen bevételt még nem termelnek a hazai médiatulajdonosoknak. Már vannak azonban olyan nemzetközi példák, amelyek azt mutatják, hogy lehetséges előrelépni ezen a területen, a blogok hirdetési felületeinek értékesítése által - olvasható a Kreatív májusi számának blogokkal foglalkozó fókusztémájában.

A nemzetközi trendet követve egyre több hazai médium próbálja szorosabbra fűzni a köteléket a már meglévő és a reménybeli fogyasztóikkal úgy, hogy felületet biztosítanak a felhasználóknak a blogolásra, illetve a szerkesztőség tagjai maguk is blogolnak.

A hagyományos olvasó-író viszony átalakulását jelzi, hogy az elmúlt években több olyan portál is létrejött, ahol kifejezetten a felhasználók által szolgáltatott tartalom jelenik meg. Ilyen például a „legszabadabb sajtó” szlogennel kampányoló Virtus, ami szerkesztetlenül adja közre az írásokat, vagy a Blogter, ami szerkesztőségi szűrőn keresztül kizárólag blogokból álló tartalmat szolgáltat. Az Origo - bár nem indított saját blogot - együttműködik a Blogterrel, és március közepétől lehetőséget ad az olvasóknak, hogy megjegyzéseket fűzzenek a cikkekhez.

Egy másik vonalat képvisel a Sanoma által nemrégiben indított Story Online, illetve a szintén Sanomás Nők Lapja Café, továbbá a kereskedelmi tévék honlapjai, ahol főleg celebek blogolnak. Vagyis a blog - különböző formában és funkciót teljesítve - a legtöbb hazai médium honlapján jelen van, egyelőre azonban a Kreatív információi szerint jelentős kereskedelmi hasznot nem hoz, inkább az adott médiumhoz való kötődést erősítheti.

Nálunk az alacsony kereskedelmi érték fő oka, hogy a blogok ritkán generálnak igazán magas, a hirdetők szemében is figyelemre méltó olvasottságot, bár speciális célközönséget tudnak elérni. A másik probléma, hogy a hirdetők bizalmatlanok a kontrollálatlan tartalommal szemben, az értékesítők pedig nincsenek felkészülve arra, hogy lehet jól használni a blogfelületeket hirdetésre.

Az egyik legsikeresebb kifejezetten blogvállalkozás a Blogter, ami kizárólag felhasználók által létrehozott tartalmat szolgáltat és jelenleg napi 55-60 ezer egyéni látogatót vonz. Klasszikus banneres hirdetési felületeit a T-Online, míg a víruscsomagokat maguk értékesítik. Az utóbbi azt jelenti, hogy az egyre divatosabb kommunikációs eszközként használt vírusreklámokat a médiaügynökségek pénzért helyezhetik el a Blogter felületein. Ezeket a vírusreklámokat a Blogter a médiapartnereinél: az Origo-n, a Hírkeresőn, vagy a Kapu felületein is terjeszti, vagyis a vírusreklám felkerül a Videa-ra, a Videobombra videómegosztó oldalakra. Ilyen kampánya volt nemrég például a Varga Pincészetnek, de reklámozott itt a Magyar Posta is. „Ezt a megoldást a médiaügynökségek azért is szeretik, mert pontos statisztikával tudnak elszámolni az ügyfelek felé” - magyarázta Dobó Mátyás, a Blogter fejlesztési igazgatója.

Az Index jellemzően csomagban értékesíti blogjait, a Művelt Alkoholista például jól illik az Index portfolió férfias tartalmaihoz, míg az elsősorban kismamáknak szóló Poronty blog a nőiesekhez. Bár az Index blogjai kifejezetten népszerűek, a kiadó adatai szerint a Subba és a Tékozló Homár naponta átlagosan 45 ezer egyedi látogatót vonz, sok hirdető mégis tart a szókimondó stílustól. (Kreatív)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.