A magyar számítógép-felhasználók 86 százaléka nem használ internetes levélszemét, azaz spamszűrőt, alapvetően azért, mert drágának tartja a szoftvert.
A Yellow Cube 2000. Kft. felmérése szerint a magyar felhasználók a spamszűrést legfeljebb akkor használják, ha ingyenes, a viszonylag rövid díjmentes próbaidőszakot követően azonban már nem vásárolnak szoftvert, vagy licencet.
A tanulmány szerint ez azért veszélyes, mert az idén a szakértői várakozások alapján a spamek száma a korábbi évek csökkenő tendenciáival szemben jelentősen megnő. A kéretlen levelek száma éves szinten elérheti az 50-60 milliárdot.
A felmérés szerint a rengeteg spam nem csupán felmérhetetlen hardver-erőforrást fog lekötni, hanem a felhasználóknak is elveszi a kedvét az elektronikus levelezés használatától, hiszen ha nem használnak spamszűrőt, akkor a kéretlen levelek napi szintű problémát okoznak. A nem megfelelő spamszűrővel pedig a rendes levelek egy része sem ér célba.
A kutatás szerint a felhasználók azt várják egy spamszűrő programtól, hogy a kéretlen leveleket megjelölő szoftverek legyenek könnyen kezelhetők, s minden levelezőklienssel kompatibilisek és magyar nyelvűek. További elvárás, hogy a spamszűrő program a legújabb informatikai trendeknek megfelelően több módszer szerint végezze a munkáját, vagyis több keresőmotort tartalmazzon.
A felmérés szerint, jóllehet ma már egyhavi szélessávú internet-előfizetés díjáért elérhető egy több keresőmotoros spamszűrő szoftver, a felhasználók közel egyötöde továbbra is inkább kézzel válogatja ki a kéretlen leveleket, míg 32 százalékuk időről időre letölt ingyenes szűrőprogramot, amelyet a próbaidőszak vége után eltávolít számítógépéről. A felhasználók mindössze 23 százaléka tervezi, hogy a jövőben esetleg vásárol spamszűrőt - derült ki a kutatásból.
Egy korábbi felmérés szerint Magyarországon a kéretlen levelek aránya egyre inkább közelíti a nemzetközi szintet: több magyar internet szolgáltató esetében a 45-80 százalékos arányt. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.