Az üzleti életben ma még főként a hagyományos, vezetékes telefonon (PSTN) beszélgetnek, ám szakértői előrejelzések szerint 2009-2010-re ez az arány átfordul az internet alapú (VoIP) beszélgetések javára - mondta Juhász Lajos, a NAVIGATOR Zrt. vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: napjainkban az VoIP-alapú beszélgetések 10-15 százalékos arányt érnek el.
A vezérigazgató kifejtette: a piaci változásokat követve a zrt. új telekommunikációs üzletága, a NOVATEL Communications olyan egyedi fejlesztésű, internet alapú telefon alközponti megoldást kínál a kis- és közepes cégeknek, aminek használatával akár 30 százalékos költségcsökkentést is elérhetnek, s a beruházás 3-6 hónap alatt megtérül.
A vezérigazgató szerint a 10 főnél nagyobb magyarországi cégek 19 százaléka már felkészült az IP-alapú telefonálásra, míg 49 százalékuk rövid időn belül felkészíthető rá. A fennmaradó hányad főként azért nem lenne képes bevezetni a VoIP-ot, mert nincs széles sávú internet kapcsolata, illetve alközpontja nem alkalmas az internetes telefonálásra.
A NOVATEL Communications saját fejlesztésű alközpontokat használ, ezért az általa kínált megoldással a belföldi telefonbeszélgetések esetén 30-50 százalékos, nemzetközi hívásoknál pedig 80 százalékos költségcsökkentés is elérhető a hagyományos technológiához képest. A cégeknek nem kell előfizetési és kapcsolási díjat fizetniük, az elszámolás pedig másodperc alapú. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.