A Sony még az idén meg kívánja szerezni a piacvezető rangot az új generációs játékkonzolok terén. "Karácsonyig világszerte megelőzzük a Microsoft Xbox 360 játékkonzolt" - jelentette ki Uwe Bassendowski, a Sony Computer Entertainment németországi igazgatója.
Az Xbox 360 eddig mintegy tízmillió példányban kelt el. A Sonynak a bevezetés többszöri elhalasztása ellenére is sikerült teljesíteni a maga elé kitűzött célt, hogy március végéig világszerte hatmillió példányt adjon el PS3 készülékéből.
A játékkonzol európai értékesítése sikeresen kezdődött. "A PlayStation 3 értékesítésének első két napja alatt 36 millió eurót hozott a német kiskereskedelmi forgalomnak" - mondta Bassendowski. Ez lényegesen meghaladja a Nintendo egyébként jóval olcsóbb Wii konzoljának 12 millió eurós első két napi forgalmát és a Microsoft Xbox 360 konzol 10 millió eurós első két napi forgalmát. Európában a Sony 600 ezer készüléket értékesített az első két nap alatt. A 60 ezres németországi értékesítési számmal a Sony két riválisát együttesen is lekörözte az első két nap alatt. Az Xbox értékesítési számához képest 80 százalékkal több fogyott belőle. A Microsoft 17 hónap alatt 253 ezer Xbox 360 konzolt adott el. "Ez annyit jelent, hogy mindössze két nap alatt teljesítettük ennek a negyedét."
A szakma érdeklődéssel figyelte hogyan sikerül a messze legdrágább új generációs játékkonzol (úgy 600 euró) értékesítési startja. A PlayStation 3 konzol el van látva a következő generációs DVD szabványra pályázó egyik esélyes technológiát, a Blu-ray technológiát alkalmazó DVD lejátszóval. Az XBox ezzel szemben csak opcióként kínálja a másik pályázó technológiát, a HD-DVD technológiát alkalmazó DVD lejátszót, amellyel filmeket lehet lejátszani, vagy HD-minőségű játékokat lehet vele futtatni.
A Sony évek óta piacvezető a játékkonzolok terén. A PlayStation 2 konzol több mint 100 millió példányban kelt el. (MTI Eco)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.