BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Változások kora a telekommunikációban - Hatalmas költségcsökkentés lehetséges

A hagyományos, vezetékes telefonon folytatott beszélgetések ma még vezető szerepet töltenek be az üzleti életben, de szakértői előrejelzések szerint 2009-2010 körül ez az arány az IP alapú telefonbeszélgetések javára megfordul A Novatel Communications megoldásával a kis-, és közép vállalatok számára is elérhető olyan vállalati szintű telekommunikációs megoldás, amelynek segítségével akár 30 százalékos költségcsökkentés mellett fejleszthető a meglévő telekommunikációs rendszer.

A Navigator Informatika Zrt. létrehozta új telekommunikációs üzletágát a Novatel Communications-t, amely egy teljesen egyedi fejlesztésű, telefon alközponti szoftvermegoldást kínál ügyfelei részére, és megoldást biztosít a kis- és közepes méretű vállalatok eddig megoldhatatlan költségcsökkentési és fejlesztési problémáira - derül ki a társaság közleményéből.

A hazai KKV-k telekommunikációs rendszereinek fejlesztését ugyanis akadályozza, hogy sok vállalatnál a rendelkezésre álló költségkeret a fenntartásra sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat. A Novatel Communications új, innovatív rugalmas megoldása egyszerűen és gyorsan integrálható a már kiépített rendszerhez, így annak megszűntetésére, illetve a meglévő telefonkészülékek cseréjére nincs szükség. A vállalat vezetői a piaci trendeket figyelembe véve, korábbi telekommunikációs tapasztalataikra alapozva döntöttek az IP alapú telefonszolgáltatás elindítása mellett. Az elemzések szerint ugyanis vezetékes telekommunikáció nélkülözhetetlen a vállalatok életében, használatával mégsem érhető el igazán nagy költségmegtakarítás. A hagyományos technológia nem nyújt további újdonságokat, ezért a mobiltelefon mellett ma már az IP-telefónia is vetélytársává vált. Ezt bizonyítja az a szakértői előrejelzés is, amely szerint 2009-2010 körül a hagyományos, vezetékes telefonon folytatott szolgáltatás (PSTN) és az IP alapú telefonbeszélgetések aránya megfordul, és a VoIP átveszi a vezető szerepet.

„Tapasztalataink szerint a kisvállalatoknál a rendelkezésre álló büdzsé a meglévő rendszer fenntartására sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat, esetükben is csak a szervezetek 6 százaléka – mondta Juhász Lajos, a Navigator Informatika Zrt. ügyvezető igazgatója. „A piaci tendenciákat figyelembe véve, meglévő analóg telefonszolgáltatási rendszerünk mellett, a telekommunikációs és hagyományos távközlési szolgáltatásban szerzett korábbi tapasztalatainkra, 100 fős szakértői hátterünkre és az informatikai rendszerek üzemeltetésében való jártasságunkra alapozva másfél éves technológiai fejlesztéssel hoztuk létre az új üzletágat” – tette hozzá Juhász Lajos.

A Novatel Communications saját fejlesztésű alközpontokat használ, ezért az általa kínált megoldással a belföldi telefonbeszélgetések esetén 30 százalékos, nemzetközi hívásoknál pedig 80 százalékos költségcsökkentés is elérhető a hagyományos technológiához képest. A rendszer telepítése egyszerű, gyorsan integrálható a meglévő architektúrához. Kiépítése nem akadályozza a napi munkafolyamatokat, mivel a Novatel Communications ez idő alatt folyamatos rendelkezésre állást biztosít.

„A Novatel Communications megoldásának beruházási költsége átlagosan 3 hónapon belül megtérül, és ezt követően tiszta megtakarítást eredményez a szolgáltatás használata, miközben egy magasabb szintű telefonkörnyezet került kialakításra” – mondta Róka Tamás, a Navigator Informatika Zrt. távközlési üzletág igazgatója. „Más megoldásoktól eltérően technológiánk alkalmazásához nem kell bekapcsolni a számítógépet, a működéshez elegendő a vállalat meglévő internet-kapcsolata. Az új készülékek a korábbiakhoz hasonlóan néznek ki, használatukhoz nincs szükség a munkatársak átképzésére, és a meglévő telefonszámokat sem kell lecserélni” – tette hozzá Róka Tamás.

A Navigator Informatika Zrt. ügyfélszolgálati központja, Service Desk rendszer segítségével a nap 24 órájában fogadja a bejelentéseket telefonon, illetve e-mailen. A Call Center napi 12 órában áll az ügyfelek rendelkezésére, emellett pedig 24 órás ügyeletet tart. A központ minden egyes bejelentést külön kezel, és részletesen dokumentálja azokat. Ennek köszönhetően a feladatok várakozási ideje minimalizálódik, a probléma elhárításának folyamata pedig érzékelhetően gyorsabb és hatékonyabb lesz. Az egyes bejelentések állapotát a Navigator Informatika Zrt. munkatársai és az ügyfelek is folyamatosan nyomon követhetik a webes felületű monitoring rendszerben. VGO

A Novatel Communications megoldásával a kis-, és közép vállalatok számára is elérhető olyan vállalati szintű telekommunikációs megoldás, amelynek segítségével akár 30 százalékos költségcsökkentés mellett fejleszthető a meglévő telekommunikációs rendszer.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.