BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tejet is árulna az Amazon

A jórészt könyvértékesítőként ismert, a világ egyik legnagyobb internetes áruházának számító amerikai Amazon élelmiszer-kereskedelembe kezd. A Seattle környékére kiterjedő kísérlet friss áruk – gyümölcs, zöldség, hús és tejtermékek – széles skáláját öleli fel, ezeket a következő napon otthonában kapja meg a vásárló. A korántsem új ötlet sikerében sokan kételkednek: a Financial Times Deutschland például arra emlékeztet, hogy 2000 körül tömegével mentek tönkre a hasonló szolgáltatásokat kínáló internetes boltok. A német csomagküldő Otto például 2003-ban állította le ezt a profilját.

A legzajosabb talán a 2000 főt alkalmazó Webvan csoport bukása volt. Az ilyen üzleti modell elsődleges kockázatát a hatalmas tőkelekötés jelenti: nagy terület lefedéséhez ugyanis sok, a hűtést igénylő áruk szállítására alkalmas gépkocsira van szükség, ráadásul az ilyen infrastruktúrával nem rendelkező, viszont jóval nagyobb tételben beszerző diszkontokkal aligha tudják tartani az árversenyt a házhoz szállító cégek.

A helyzet ugyanakkor nem reménytelen: a svájci Migros-lánc hasonló profilú leányvállalata, a LeShop 2007 első fél évét 47,5 millió frankos (28,8 millió eurós) forgalommal zárta, ez 45,3 százalékos növekedés 2006 azonos időszakához képest. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.