A MIPCOM audiovizuális technológiát bemutató kiállításon mutatták be a Joost fantázianevű új hálózatot, amely ingyenes szórakozással szeretné magához csábítani a nézőket a hagyományos készülékek elől. Mike Volpi, a cég vezetője szerint a webes televízió egyrészt klasszikus műsorokat sugároz majd, másrészt a felhasználók élhetnek az interaktivitás nyújtotta előnyökkel is a tartalom alakításának tekintetében.
Az internetes műsorszórás felmenő ágban lévő üzlet, ezt mutatja, hogy olyan óriáscégek is komoly befektetéseket hajtanak végre ezen a téren, mint a News Corporation, amely jelentős részesedést vásárolt a MySpace nevű közösségi portálból, és MySpace Television néven hamarosan elindítja 12 országban fogható új műsorát.
A műsorszolgáltatók egyre szívesebben vásárolnak olyan, műholdas adásokat tartalmazó, digitális csomagokat, amelyek lehetővé teszik az úgynevezett on-demand televíziózást, vagyis a néző saját maga döntheti el, milyen programot választ a kínálatból. Volpi bejelentette: máris több mint két millióan töltötték le az online televíziózáshoz szükséges Joost alkalmazást, a weblap pedig már 100 000 letöltésnél tart, és ez még csak a kezdet. A növekvő népszerűség ellenére a cég vezetője továbbra is ingyenes szolgáltatásokat szeretne nyújtani, remélve, hogy a vállalat a reklámbevételekből fenn tudja majd tartani magát.
A Jooston várhatóan a YoutTube-hoz hasonló alkalmazás is fut majd, és a tervek szerint a nézők hamarosan az interneten is megnézheti a Survivor, és a CSI egyes részeit. AFP
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.