Közös, határok nélküli egészségturisztikai desztináció kialakítását kezdték el Nyugat-Magyarország és Burgenland szolgáltatói. A Pannon Termál Klaszter és a Thermenwelt Burgenland közösen mutatja be kínálatát, együtt indul pályázatokon, s kettejük márkájának a kialakítása is szerepel a tervek között – tájékoztatta lapunkat Németh István, a Pannon Termál Klaszter elnöke.
Az együttműködés első lépéseként a két szövetség közösen mutatta be Budapesten kínálatát. Az ehhez szükséges forrást egy Interreg–EU pályázaton nyerték el. A projektre 70 ezer eurót költhetnek.
A Pannon Termál Klaszter 2001-ben jött létre annak érdekében, hogy a Nyugat-Dunántúlon a Széchenyi-terv támogatásai révén kialakított és fejlesztett kapacitásokat üzemeltető vállalkozások piaci helyzetét segítse. Feladatai között szerepel továbbá a termékfejlesztésben való részvétel, hangsúlyosan kezelve az egyedi sajátosságok kiemelését. Szerepet kíván vállalni a szervezet a humánerőforrás képzésében, illetve a kutatási bázis kialakításában is. A klaszternek jelenleg 34 tagja van. Ebből 19 gyógyfürdő, illetve szálloda, de az összefogáshoz az érintett önkormányzatok, két kórház, illetve tanácsadók is csatlakoztak. A térség kiemelt gyógyászati zászlóshajói: Bük, Sárvár, Zalakaros, Hévíz. A térség fürdőit és szállodáit évente mintegy 6 millióan keresik fel. Az egyedülálló termál- és gyógyvízkincs mellett számos kulturális és természeti értéke is van a régiónak, elég csak a pannonhalmi apátságra vagy a Fertő tóra gondolni, ezeket az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította.
A Thermenwelt Burgenland projektjében hét termál és egészségügyi partner vesz részt. A térség termálfürdői különböző témák köré építik ajánlataikat. Így a Sonnentherme Lutzmannsburg-Frankenau a kisgyermekes családoknak, a Bad Tatzmannsdorf (az egykori Tárcsafürdő) a nyugalomra és pihenésre vágyóknak ideális hely. A Therme Stegersbach pedig a már nagyobb gyerekekkel indulók számára fejlesztette ki szolgáltatásait. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.