BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A PC játékok jövője – Meddig fejleszthető az őrület?

Ezen a héten San Franciscoban tárgyalnak a számítógépes játék szakma legfontosabb képviselői az iparág jövőjéről.

Jamil Moledina, a Játékfejlesztők konferenciájának elnöke a BBC News-nak elmondta: fantasztikus évet zárt az iparág 2007-ben, az Egyesült Államokban a bevételek 43 százalékkal nőttek, és egyharmaddal több szoftvert adtak el, mint az előző évben. A szakember hozzátette: nem szabad találgatásokba bocsátkozni a jövőt illetően, úgy tűnik azonban, hogy a szakma a mindennapokra koncentrál az új fejlesztések terén. Mindez azt jelenti, hogy olyan játékokat dolgoznak ki, amelyek pár perc alatt is élvezhetőek, esetükben nincs szükség több órányi játékidőre. Míg korábban az iparág a hagyományosan közönségcsalogató játékokra épített, mint a Halo, a Wii Moledina szerint bebizonyította, hogy az emberek öttől kilencvenöt éves korig szeretnek játszani.

Ugyanakkor a hétköznapi játékok mellett az igazi különlegességek kidolgozása is szerepet kap a jövőben. Az Emotiv Systems például olyan headsetet fejleszt majd, ami az agyi elektromos jeleket viszi majd a játék szereplőire, akik így közvetlenül irányíthatunk. A 3DV vállalat olyan kamerát tervez, amelyik a mozgást mélységében is érzékeli. Segítségével egy golf program játékosai szabadon sportolhatnak a virtuális világban anélkül, hogy a Wiihez hasonló irányító eszközt használnának. A szakértő úgy vélte, az emberi gondolkodás összetettségét vizsgálják, és ültetik át a játékok világába a jövő szoftverei.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.