BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vegyen repülőt az interneten!

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a legnagyobb hazai online aukciós portálok, regisztrált felhasználóik száma már megközelíti a 900 ezret, forgalmuk pedig a GKIeNet becslése szerint 11 milliárd forint körül volt a múlt évben.

Az online aukciók növekvő elfogadottságát mutatja az is, hogy olyan termékek is megjelennek, amelyekkel kapcsolatban nem gondolná az ember, hogy az interneten keresztül árulják. Így például a Vatera.hu-n tavaly helikoptert is árultak, hamarosan pedig már repülőgép-alkatrészeket, sőt akár repülőgépeket is lehet majd vásárolni a legnagyobb hazai online aukciós piactéren – mondta el Csupor Erik, a portált üzemeltető Vatera.hu Kft. ügyvezető igazgatója

A Vatera.hu-n a legnépszerűbb termékcsoportok a számítástechnikai, elektronikai eszközök, antik tárgyak, gyűjtemények, de egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az ékszereket, órákat kínáló felhasználók is. Megjelentek teljesen új termékkörök is a múlt évben a Vatera.hu-n, így például egy nagy piaci szereplő belépésének köszönhetően a háziállat-tartással kapcsolatosak – közölte Csupor Erik.

Bár még nem nevezhető elterjedtnek, hogy vállalkozások is megjelenjenek kínálatukkal az internetes aukciós portálokon, azért egyre több cég ismeri fel a megoldásban rejlő lehetőségeket – vázolta a helyzetet Dobra Péter, a TeszVesz.hu igazgatója. Hogy miért előnyös ez a konstrukció a cégeknek? Kész webáruházat kapnak, így megspórolják a fejlesztési költségeket, emellett azonnal többszázezres felhasználói körhöz jutnak el, nem kell „bevezetniük” az oldalukat – sorolja az előnyöket a TeszVesz.hu vezetője. Egyelőre még ugyanazt a felületet használják az egyéni és a céges felhasználók, de ha a vállalkozások jelenléte olyan mértékűvé válik, hogy az valamilyen ok miatt hátrányos lenne a magánszemélyek számára, létrehoznak a társaságok számára egy külön felületet – tette hozzá Dobra Péter. A TeszVesz.hu-n egyébként jelenleg 17 fő-, és számos alkategória van, amelyeken belül több mint egymillió terméket kínálnak eladásra. A legnépszerűbbek a ruházati cikkek, ékszerek, kozmetikumok, a mobilkommunikációs és számítástechnikai eszközök – számolt be a tapasztalatokról Dobra Péter.

Nem panaszkodhatnak a legnagyobb hazai online piacterek üzemeltetői a múlt évre, mind a Vatera, mind a TeszVesz jelentős forgalom és felhasználói szám növekedés ért el. A Vatera.hu átmenő forgalma a 2006-oshoz képest 41 százalékkal nőtt tavaly, elérve a 6,9 milliárd forintot. A portál napi egyedi látogatóinak száma tartósan 100 ezer felett van, a napi oldalletöltések száma megközelíti az 5 milliót, ez alapján a tíz legnagyobb magyar weboldal között van. Az oldalon regisztrált felhasználók száma 2008. januárban meghaladja a 450 ezret, az egyedi aukciók száma pedig a 950 ezret. Az érdeklődök 2 millió termék közül válogathatnak, az oldalra naponta átlagban több mint 120 ezer terméket töltenek fel, 22 fő kategóriában.

A TeszVesz.hu-n tavaly kétmilliárd forintért vásároltak a felhasználók, míg 2006-ban 820 millió forint volt ez az érték. A portál regisztrált felhasználóinak száma egy év alatt megduplázódott, január végén 410 ezer körül volt.

A felhasználók megtartására, illetve számuk további növelésére mindkét portál üzemeltetői folyamatosan fejlesztenek. A Vatera.hu számos olyan újdonsággal készül erre az évre, amelyek elsősorban a felhasználói élményt fokozzák – mondta el Csupor Erik. Javítják az eladói hatékonyságot, könnyebb lesz az oldalon való tájékozódás, előrelépést terveznek a kezelhetőségben. Az újítások a 2. negyedévtől fokozatosan jelennek majd meg a portálon, egyébként közülük több a felhasználók visszajelzései alapján valósul meg – tette hozzá Csupor Erik. A Sanoma Payback Kommunikációs Kft. által üzemeltetett TeszVesz.hu-nál az adásvétel lebonyolításában történt tavaly nagy előrelépés, Dobra Péter elmondása szerint töredékére csökkent az idő, amelyet az eladónak erre kell szánnia.

Hogy mit hoz a jövő az aukciós portálok számára? Az üzemeltetők optimisták, a tavalyihoz hasonlóan gyors növekedést várnak, de a konkrét számokról egyelőre nem szívesen nyilatkoznak. A Vatera-hu-nál komoly előrelépést jelenthet, hogy 2008. február elsején elindult a szlovák oldal, amelyre már a működés első pár napjában több száz terméket töltöttek fel a felhasználók. 

A TeszVesz.hu-t üzemeltető Sanoma Payback Kommunikációs Kft.-ben 51 százalékos részesedéssel bíró Payback csoportnak Európa számos országában vannak online aukciós portáljai. Így övék a tízmillió felhasználóval rendelkező lengyel Allegro.pl, de szlovák, orosz, ukrán portáljaik is vannak, illetve a múlt évben megjelentek Romániában és Bulgáriában is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.