BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Google-é a legnagyobb online reklámozó cég

Az Európai Bizottság és az amerikai hatóságok is jóváhagyták a Double Click Google általi felvásárlási akcióját. Az óriásvállalat tulajdonába került cég első a felhasználók szokásai szerinti reklámozásban.

"Rendkívül boldogok vagyunk, hogy lezárult a vizsgálat az akvizícióval kapcsolatban" - nyilatkozta az AFP-nek Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója. A DoubleClick, amely a jövőben a Google-nak dolgozik majd, az internetezők klikkelési szokásaihoz igazítja a megjelenítendő reklámokat. Az akvizíciónak köszönhetően a világ legnagyobb keresőmotorjának gazdájáé lett a személyre szabott online reklámozás legfontosabb piaci szereplője.

Az Európai Bizottság vizsgálatát lezáró döntés szerint "nem valószínű, hogy az üzlet rossz hatással lesz a fogyasztókra." Egy a Szilikon-völgyben dolgozó elemző vállalat vezetője, Rob Enderle szerint a lépésből egyértelműen látszik, hogy a Google egyedüli vezető pozíció megszerzésére törekszik az internetes reklámok piacán.

A keresőóriás mindenesetre újabb csapást mért a Microsoftra azzal, hogy 3,1 milliárd dollárért elhalászta előle a DoubleClicket. A nagy rivális azonban valószínűleg számolt ezzel a lehetőséggel, hiszen máris ellentámadásba lendült: jelenleg a Yahoo-t szeretné felvásárolni 44,6 milliárd dollárért. Enderle úgy vélte: a Google DoubleClickkel kapcsolatos üzlet sikere egyértelműen növeli a Microsoftra nehezedő nyomást, amely így kénytelen lesz a lehető leggyorsabban lezárni a Yahoo-ügyletet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.