A kutatók megvizsgálták a televíziózási, videozási, számítógép-használati és internetezési szokásokat, majd elemezték a környezet szociális faktorainak erre vonatkozó hatásait.
„A fiúk, és azok, akiknek a szülei alacsonyabb iskolázottságúak, nagyobb valószínűséggel tartoznak abba a csoportba, akik sokat ülnek a képernyők előtt” – mondta el Tracie A. Barnett, a tanulmány fő szerzője.
„Ezek a tinédzserek jobban ki vannak téve az elhízás kockázatának.” 1293 hetedikes tanulót vizsgáltak Montreal 10 középiskolájában. A gyerekek öt éven át évi négy kérdőívet töltöttek ki arról, hogy átlagosan hány órát töltenek a televízió, a video, a számítógép és az Internet előtt. A környezetet körzetekre osztották, és vizsgálták a körzeteken belüli iskolázottsági és jövedelmi szintet.
A tanulmány eredménye:
A fiúk 52%-a, a lányok 26%-a 42 óránál többet tölt a képernyők előtt hetente;
A fiúk 52%-a, a lányok 39%-a hetente több mint 23 órát nézi a televíziót vagy a videót;
A fiúk 24%-a, a lányok 7%-a csaknem 30 órán át használja a számítógépet vagy az Internetet hetente.
A szocio-gazdasági szempontból a társadalom alsó egyharmadában élő lányok nagyobb valószínűséggel tartoznak azok közé, akik sok időt töltenek a tévé előtt, csaknem ötször annyit, mint a magasabb osztályokba tartozó társaik. A hasonló körülmények közt élő fiúk két-háromszor annyi időt töltenek a képernyő előtt, mint a magasabb iskolázottságú szülőkkel élő társaik.
Egy részletesebb elemzés kimutatta, hogy ezek az összefüggések hangsúlyosabbak a televíziózás és a videózás esetében, mint a számítógép- és Internethasználatot illetően. „A kutatóknak fel kell tárniuk, hogy a szociálisan hátrányos helyzetű fiatalok – különösen a lányok – miért néznek többet televíziót.” – javasolta Barnett. „Eközben elérhetővé kellene tenni számukra más biztonságos és vonzó szabadidős tevékenységeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.