Magyarországon már az üzleti szférában is terjed az interaktív nethasználat – állapították meg a közelmúltban megrendezett, sorrendben a harmadik Web 2.0 szimpóziumon. A legnagyobb hazai vállalatok mindennapjaiban is jelen vannak már a blogok vagy például a 2.0-s eszközökre épülő intranet, de mára a magyar orvosok is több közösségi oldalon (például dokim.hu, mediq.blog.hu) oszthatják meg tapasztalataikat, kommunikálhatnak a betegekkel.
A szociológusok véleménye szerint jelentős hatással van a web 2.0 mindennapi életünkre, hiszen ma már percek alatt kapcsolatot teremthetünk bárkivel, akár meggondolatlanul is. Utóbbi kapcsán különösen fontos – tanácsolják az internetszakértők –, hogy akár tízig is elszámoljunk, mielőtt egy kényes témájú SMS-t küldünk. A közösségi oldalakat is okosan kell használnunk, amikor képeket teszünk közzé vagy bejelölünk valakit ismerősnek. A hazai üzleti élet meghatározó szereplői szerint bár sok olyan projektötlet van, amelybe érdemes lenne befektetni, ezek többségét azonban nem megfelelően menedzselik.
Manapság már mindenkinek van mobiltelefonja (amelyre SMS-eket fogadhatunk), mindenkinek van e-mail címe, mindenki rengeteg időt tölt a neten (vírusmarketing, vírusvideók), de mégis elsősorban a személyreszabottság és a felhasználói igények számítanak. Ha a tartalomgyártók és -szolgáltatók nem azt nyújtják, amire a felhasználónak szüksége van, bárki könnyen le is tilthatja őket – így pedig kárba veszhet a fejlesztésre szánt idő és pénz. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.