A Guitar Hero alig 26 hónap alatt egymilliárd dolláros bevételt hozott teremtőjének, az Activision cégnek, miközben a Viacom médiacsoport 72 százalékkal, 460 millió dollárra növelte a játék- és az újmédia-szegmensben elért bevételét, döntően a konkurens Rock-Band játéknak köszönhetően, amely novemberben került a boltokba. S máris itt az új reménység: a Luftgitarre 2.0. - írja a Handelsblatt.
A játékmenet egyszerű: a felhasználó egy rocksztár bőrébe bújik, a hangszórókból üvölt a zene, a képernyőn pedig megjelennek – a sokszor leegyszerűsített – akkordok és ütemek. Aki a hírességeket elég ügyesen utánozza a szoftverhez tartozó műgitáron, az akár tomboló rajongóktól hangos világ körüli turnéra is mehet a játékvilágban.
Rekordszámok. A Vivendi szerint egyenesen a világ változott meg: a zenék értékét ma már az szabja meg, milyen környezetben (csomagolásban) értékesítik azt. A Gartner piacelemző cég is lényegében egyetért ezzel: szerintük az online zeneboltok és a csengőhangeladások mellett az ilyen játékok adhatják a jövő zenepiacának harmadik pillérét. Méghozzá nem is akármilyet: az immár összesen 15 millió példányban elkelt Guitar Hero legújabb kiadása és a Rock-Band – ezek egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhetők – egyenként mintegy ötmillió dalletöltést indukált csak tavaly október óta, miközben például Németországban 2007 egészében összesen 34 millió zeneszámot adtak el a világhálón. Így aligha csodálkozhatunk, hogy a zenekarok sorban állnak a játékíróknál.
Egységcsomagok. A 100–140 dollárért (17–25 ezer forint) kínált – „gitárt” is tartalmazó – induló csomagokban alig néhány dal található. A nagy üzlet éppen az, hogy a rajongók kiegészítőként a hírességek gitárjainak több száz dolláros másolatától a 80 dolláros dobkészleten át az 1–3 dollárért kínált újabb zeneszámokig mindenféle kiegészítőt megvehetnek a programhoz. Összevetésül: az Apple zeneboltjában ugyanezek a dalok legfeljebb 99 centbe kerülnek.
Az igazi aranybányát azonban a rajongói csomagok jelentik: az adott zenekar történetén kívül mindössze néhány dalt tartalmazó készletekért akár 60 dollárt is elkérnek a gyártók. Ráadásul, ha több játékos akarja egymással összemérni az ügyességét, előbb mindannyiuknak meg kell venni ugyanazon nótákat.
Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.