Magyarországon egyre bővül az online tévézés, rádiózás, és mind többen lennének itthon is hajlandóak az online fizetésre. A GKIeNET adatai szerint 2008 márciusában már mintegy 1900 e-bolt működött Magyarországon, a növekedési ütem megközelíti az 50 százalékot. Ma már megszokott gyakorlat könyvet, elektronikus eszközöket vagy DVD-t online vásárolni. Terjednek a szolgáltatások is, főként a szállás- és jegyfoglalás, az internetes kereskedelemnek viszont ma még mintegy 70 százaléka ételrendelés.
A GfK kutatása szerint a haza netezők közel 20 százaléka vásárolt már neten, s többségüknek kedvezőek a tapasztalatai. Mind jobban terjednek az áru- és szolgáltatás-összehasonlító oldalak (ilyen például a Depo.hu vagy a Kirakat.hu), és ezek mellett egyre szaporodik az internetes aukciós site-ok száma is, nő az azokon regisztrált ügyfelek száma is. Ezen oldalak előnye, hogy ott a vevő keresi a terméket.
Az e-kereskedelem egyik húzóágazata a könyvvásárlás. Ma már a hazai könyvforgalom nyolc százalékát adja az online piac. E piac nagy szereplői szerint Magyarországon akár 12-15 százalékra is nőhet a netes könyvvásárlás aránya. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.