BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tévézünk, rádiózunk a neten

Magyarországon egyre bővül az online tévézés, rádiózás, és mind többen lennének itthon is hajlandóak az online fizetésre. A GKIeNET adatai szerint 2008 márciusában már mintegy 1900 e-bolt működött Magyarországon, a növekedési ütem megközelíti az 50 százalékot. Ma már megszokott gyakorlat könyvet, elektronikus eszközöket vagy DVD-t online vásárolni. Terjednek a szolgáltatások is, főként a szállás- és jegyfoglalás, az internetes kereskedelemnek viszont ma még mintegy 70 százaléka ételrendelés.

A GfK kutatása szerint a haza netezők közel 20 százaléka vásárolt már neten, s többségüknek kedvezőek a tapasztalatai. Mind jobban terjednek az áru- és szolgáltatás-összehasonlító oldalak (ilyen például a Depo.hu vagy a Kirakat.hu), és ezek mellett egyre szaporodik az internetes aukciós site-ok száma is, nő az azokon regisztrált ügyfelek száma is. Ezen oldalak előnye, hogy ott a vevő keresi a terméket.

Az e-kereskedelem egyik húzóágazata a könyvvásárlás. Ma már a hazai könyvforgalom nyolc százalékát adja az online piac. E piac nagy szereplői szerint Magyarországon akár 12-15 százalékra is nőhet a netes könyvvásárlás aránya. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.