A mobiltelefonnal fogható TV-adások mintegy három éve jelentek meg az ázsiai kontinensen. Japán 20 millió mobiltelevízió-képes készülékével továbbra is világelső, a szolgáltatás pedig egyre népszerűbb lesz. Az In-Stat számításai szerint 2007-ben több mint 29 millió TV-adás vételére is alkalmas mobiltelefont használtak világszerte, ez a szám pedig 2008-ra várhatóan megkétszereződik, részben a Japánban található nagy érdeklődésnek köszönhetően – írja a New York Times.
A többi kontinensen egyelőre még gyerekcipőben jár a szolgáltatás. Az amerikai telekommunikációs piac vezetői közé tartozó AT&T vasárnap indította el mobiltelevíziós csomagját. A havi 15 dolláros előfizetési díjért tíz csatornát foghatnak az ügyfelek a cég által forgalmazott, erre alkalmas LG és Samsung készülékeken.
Az európai térségben Olaszországban örvend a legnagyobb népszerűségnek a mobiltelevízió, amely 2006 óta elérhető. A legnagyobb mobilszolgáltató 3 Italia 800 000 előfizetőt tudhat magáénak, ez a teljes ügyfélkör tíz százaléka. Nagy-Britannia hamarosan elárverezi azokat a frekvenciákat, amelyek erre a célra használhatóak, Franciaországban júniustól indul a tizenhárom csatornás csomag. A Mobil 3.0 a tervek szerint még ebben az évben elindul mobiltelevíziós szolgáltatásával.
A mobiltelevíziózás terjedésével felmerül a terjesztés szabályainak kérdése is. Az Európai Bizottság tavaly júliusban a DVB-H (Digital Video Broadcasting for Hand-helds) szabvány betartását javasolt az európai gyártóknak, az irányelv végrehajtása azonban nem kötelező. Az egységes terjesztési módszer hiánya erősen érezhető például az Egyesült Államokban, ahol a két vetélytárs; a Verizon, és az AT&T két különböző technológiával sugározza az adásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.