BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Guccira vágynak a magyarok - Felmérés a luxusmárkákról

A magyarok pozitívabban viszonyulnak a luxusmárkákhoz, mint az európai átlag. Legnagyobb arányt képviselik a Diesel, Calvin Klein és Gucci hívei - derül ki a Nielsen kutatásából.

Ha a vágyak szempontjából nézzük, akkor Gucci márkát szeretne birtokolni a legtöbb magyar válaszadó. A Gucci után a Diesel és a Christian Dior márkát részesítik előnyben. Itt eltérünk a nemzetközi trendtől: globálisan ugyanis a Gucci után a Chanel, a Calvin Klein és a Louis Vuitton a legnépszerűbbek.

- A gyártók luxuscikkeik márkaértékét könnyebben megfizethető termékekben is megjelenítik, hogy felkeltsék a fogyasztók érdeklődését. Amikor az így megnyert fogyasztóknak több lesz az elkölthető pénzük, meg fogják venni ugyanannak a márkának a drágább termékeit is – állapítja meg Boda Krisztián, a Nielsen piackutató vállalat regionális marketing igazgatója.

Másik csábító erő a divatos design imázsa, ami tükrözi fogyasztójának az életstílusát. Azzal az állítással azonban, hogy “a luxusmárka használója számára lehetővé teszi, hogy megmutassa társadalmi státuszát”, a magyaroknak csak 49 százaléka ért egyet, szemben az 57 százalékos európai átlaggal.

A Nielsen felmérése szerint világszerte a vásárlók egyharmada szívesen venne olyan mobiltelefont vagy laptopot, amely valamelyik luxusmárka nevét viselné – de említhetnénk akár a luxus márkájú plazma tévé-készülékeket és konyhai eszközöket is. Magyarországon leginkább plazma tévét és mobil telefont lehetne eladni luxusmárka nevével.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.