BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Generációváltó szórakoztatóipar

A média- és a szórakoztatóipari szegmens komoly növekedést könyvelhet el a piaci szakértők várakozása szerint a következő öt esztendőben, ám ehhez „meg is kell újulniuk”: a digitális és mobileszközöket jellemző igen gyors fejlődéshez ugyanis mielőbb alkalmazkodniuk kell.

Több meghatározó technológia is most érkezett el arra a szintre, amikor már érdemben teheti le a névjegyét a média és szórakoztatóipar fejlődési irányának és ütemének kijelölésében. A legmodernebb, digitális mozik, a 3D-s technológia megjelenése újabb élménnyel gazdagíthatja a szórakozni vágyókat, miközben a televíziózás magasabb „szintre” való emelkedése, illetve a házimozik legújabb generációja szinte életre kelti a családi nappalit. A netgeneráció mindennapjaiba pedig begyűrűznek a legfrissebb technológiák, s ezzel párhuzamosan az idősebbeknek is meg kell ismerkedniük a trendekkel.

A kulcsot a fiatalok jelentik, ők azok, akik a következő években az internet, illetve a digitális eszközök segítségével meghatározó fogyasztói réteggé válnak. A kihívások igen nagyok, az innováció iránti igény is meglehetősen erős, így korántsem biztos, hogy a szegmens vállalatai egymagukban képesek lesznek helytállni a jövőben – fogalmazta meg várakozásait a PricewaterhouseCoopers a média- és szórakoztatóipar következő öt évével kapcsolatban –, éppen ezért a stratégiai együttműködések egyre nagyobb szerepet játszanak majd.

S mely szegmensek jelentik majd a növekedés hajtómotorját? A következő öt esztendőben az online hirdetések és vásárlások, a televízió-előfizetési díjak, illetve a fizetős csatornák, az online szerencse- és videojátékok terén lehet két számjegyű emelkedéssel számolni. Az online hirdetésekből származó bevétel évente mintegy 20 százalékkal nő 2012-ig, míg például a videojátékok és a televízió-előfizetési díjak terén több mint tízszázalékos bővülés prognosztizálható. (Az online hirdetések megugrásában az is szerepet játszik, hogy mivel az USA-ban a magánszemélyek az ingyenes, illetve komoly kedvezményekkel teletűzdelt tartalmakat preferálják, így a piaci szereplők kénytelenek a hirdetésekből kitermelni a szükséges bevételt.) Ezzel szemben a hagyományos ágazatoknál minimális bővülés jósolható: a napilapok esetében alig több mint 2, a magazinoknál 3,5, a könyveknél épphogy 3 százalékos erősödésre van kilátás, míg a zene esetében visszaesés várható.

Digitális Kilátások 2012-ig

Az ágazat összárbevétele az előrejelzések szerint 2012-ben elérheti a 2200 milliárd dollárt. A tortából azonban egyre kisebb szeletet hasítanának ki a hagyományos bevételi források. A mobil- és a digitális értékesítési csatornák a mostani öt százalékkal szemben öt év múlva már az összárbevétel 24 százalékát adnák.

A digitális eladások aránya a zenepiacon átlépheti a bűvös 50 százalékos határt – azaz a fizikai értékesítés egyre kisebb szerepet játszana –, ennek időpontját 2011-re prognosztizálják a piaci szakértők.

A digitális eladások aránya a zenepiacon átlépheti a bűvös 50 százalékos határt – azaz a fizikai értékesítés egyre kisebb szerepet játszana –, ennek időpontját 2011-re prognosztizálják a piaci szakértők.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.