BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borúra derű

Amit egy hónapja még csak találgattunk, mára borús jövőképpé vált, az elmúlt évtized legrosszabb évére készülhetnek a magyarországi informatikai piac szereplői. Az IDC piackutató hazánkra vonatkozó prognózisa a korábbi évek egy-két számjegyű növekedése után 2009-ben 0,6 százalékos visszaesést jelez. A pénzügyi válság kirobbanásakor a recesszió által a várhatóan legjobban sújtott hardverágazat szereplői még reménykedtek, a számítógép nem digitális tévé, nem luxusutazás, amiről lemondunk, ha meg kell húzni a nadrágszíjat. Az elemzők azonban nem sok jóval kecsegtetik őket, a céges ügyfelek is kevesebbet költenek majd hardvercserére, de az otthoni felhasználók sem kényeztetik el a piacot, főként a PC- vagy laptopvásárlást hitelből fontolgatók vonulnak vissza. De azzal, hogy ez mekkora részét jelentheti a piacnak, érdekes módon sem a gyártók, sem a piackutatók nincsenek tisztában, az ebben leginkább illetékes kereskedelem ugyanis többnyire üzleti titokként kezeli ezt az adatot.


Teljes depresszióba azonban mégsem kell esnie az informatikából élő vállalkozásoknak. Egyrészt, mert nem kizárt, hogy a nemzetközi mentőcsomagok hamarabb éreztetik majd a hatásukat itt, a végeken is, nem lesz akkora a lejtmenet, és hamarabb mászhatunk ki a gödörből. Legutóbb a nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter tett az informatikai ágazat szempontjából remélhetőleg nem könnyelmű ígéretet egy nagyobb összegű célzott támogatásról. Máskor meg azt hallhattuk, hogy a kormány ismét gyorsítani akarja a közfeladatok elektronizálását. S reménysugárként ott lebeghetnek még a soron következő politikai választások, amelyeknél talán az sem kizárt, hogy az amerikai tapasztalatokra építve a folyamatok egy jelentős része, beleértve a kampányokat, nálunk is átterelődhet a világhálóra. Barack Obama szakértők szerint győzelmét nem kis részben annak is köszönhette, hogy proaktívan használta a legmodernebb technológiát.


Az időt az újbóli fellendülésig is lehet azonban hasznosan, sőt jövőbe mutatóan tölteni, ahogy a Cégvilág rovatunkban nyilatkozó alerantos Szabó Tamás mondja: „Legalább jut idő a kollégák továbbképzésére, akár saját termékek fejlesztésére is.”

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.